• Anonym (Eli)

BIM Mars 2025

Hej på er! 

Vi kämpar vidare här, vet inte riktigt när varken ägglossning eller bim inträffar men gissar på ägglossning inom denna vecka. Har försökt med nr 2 sedan augusti och det börjar verkligen kännas hopplöst. Annars fortfarande första som är dryga året. 

Var på sjukhuset för att ta blodprov och allt såg tipptopp ut förutom ferritinvärdet som låg på 4.6.

Fick därav järntabletter och har börjat komplettera med vitamin B12, vitamin d, jod och zink. Några tankar på om detta kanske kan ha fördelar för att ev bli gravid? Om ni har några andra spännande/roliga/bra tips så tas det tacksamt emot! Allt ifrån ställningar, tidpunkt, mat etc 😂 

Stort lycka till, håller tummarna för många stabila plus denna månad!

• Anonym (Eli)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-24 21:22:32 följande:

Håller tummarna att mars regnar plus ➕☔️🍀! D vitamin tror jag absolut på under vinterhalvåret åtminstone! Q10 skadar inte heller och omega 3 om du inte äter fisk ☺️ 

Jag är tvångsmässig med tandtråd och munhälsa för att jag för många år sen läste att det hade ett samband med livmodern på något vis. Så att inflammation i tandköttet kan göra det svårare att bli gravid 🙈 och det skadar ju inte att gå till tandläkaren och ta hand om sina tänder, så inget att förlora tänker jag 🤷?♀️

Jag försöker också vara noga med blodsockret och försöker undvika sötsaker (varierat resultat). samt att försöka laga så mycket mat som möjligt på rena råvaror och mindre med korv och annat processat. Också såna saker som man generellt mår bra av även om man inte försöker bli gravid 🙈

lycka till 🥰

Ska kolla upp Q10 och lite extra omega 3 skadar garanterat inte! Bor förvisso utomlands så får ganska mycket sol och slipper gråa Sverige ändå så vitaminerna kanske likväl kissas ut 😂 

Jag äter på ganska som vanligt, lagar också det mesta från grunden och försöker bara hålla mig frisk och pigg både i kropp och själv! 

Det med tänderna ska jag kika mer på! Tack för tips ☺️ 

Massa tummar för att det regnas plus!
  • Anonym (Eli)

Hej! 

Har ni någon erfarenhet av att få positiva LH-tester i över en vecka? 

Hade senast mens 14-18/2. 

Tror jag har några stickor som kanske heter easyhome? Har tidigare månader haft väldigt tydlig stegring. 

Tack på förhand! 

• Anonym (Eli)

Min mens bör komma senast idag men noll symptom på varken den eller graviditet. 
    Har beställt test som kommer imorgon och är så förväntansfull! Hoppas hoppas hoppas! 

Hade inga symptom med min första graviditet heller men däremot min andra, som slutade i missfall. Starkt luktsinne och ömma bröstvårtor. Vill inget annat än att få ett plus! 

• Anonym (Eli)

Tog precis ett test och det var helt blankt 😔 verkar bli ytterligare en månad här. 

Stort grattis till er alla andra! ♥️ 

• Anonym (Eli)

Jag hade troligtvis bim 13/3, lite osäker men tog ett test 14/3 som inte visade något alls. 

Har fortfarande inte fått någon mens och hoppas och vill så gärna att jag har ägglossat senare och att hoppet fortfarande finns kvar. Känns som om att man lurar kroppen till att hålla mensen borta... 

Ska hålla mig till onsdag om mensen fortsatt inte dykt upp. 

Så skönt att denna sida, läser alla inlägg och sympatiserar åt alla som kämpar och glädjs åt alla som lyckats! 

• Anonym (Eli)

V

Man blir ju helt blind men tycker mig se två streck, om än svaga, på båda testen. Trodde jag hade bim14/3 men verkar varit äl senare. 

Vad tror ni? 

Test från 14/3 helt blankt och sedan dessa, inte morgonurin någon utav dem, ett från igår och ett den idag. 
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-03-17 19:40:59 följande:
    jag ser en skugga men jag har hört att man inte ska öppna upp test. Har du någon annan testmodell hemma?

hoppas det visar sig att det faktiskt är ett plus!
    Ja det syns såklart bättre i verkligheten men fortfarande svagt 🥹 jag öppnade upp dom en lång stund efter så hoppas/tror inte det påverkat... 

Ska ta samma imorgon fast med morgonurin och se 🥰 

Denna bild fick min sambo, kanske syns något tydligare. 
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Eli) skrev 2025-03-17 20:03:36 följande:
    Ja det syns såklart bättre i verkligheten men fortfarande svagt 🥹 jag öppnade upp dom en lång stund efter så hoppas/tror inte det påverkat... 

Ska ta samma imorgon fast med morgonurin och se 🥰 

Denna bild fick min sambo, kanske syns något tydligare. 
    Mitt test har blivit tjockare idag, inte mycket mer färg på det men "hela" linjen är mer skuggad/markerad idag med morgonurin. 

Hoppas! 

Och hoppas att detta kanske ger lite hopp till någon! Fick supernegativt på vad jag trodde borde varit bim 14/3. 

Vi har försökt sedan missfall i augusti, ammar fortfarande min 14 månaders men gjorde blodprov för lite drygt en månad sedan där jag fick se att jag hade lågt ferrerinvärde, började med järntabletter och vitaminer för förberedelse inför graviditet. Vet inte om det kan ha hjälpt och om detta stannar kvar men man har ju greppat efter halmstrån sedan aug. 
  • Anonym (Eli)

Jag ryckte av plåstret och fick äntligen det efterlängtade 🥹 

Stort lycka till allihop! ♥️
Svar på tråden BIM Mars 2025