Inlägg från: Anonym (Hoppaspåtur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hoppaspåtur)

BIM Mars 2025

Hej hoppar in här. Plussade i december men blev konstaterad MA 31/1, skulle då ha varit i v.10 men den hade slutat att utvecklas redan i 5+5. Efter 3 doser cytotek och x antal uppföljningar på gyn har nu mitt hcg gått ned till 21 och idag fick jag blinkande gubbe på CB's ÄL tester så jag har ingen aning om när jag har BIm men kanske kan räkna ut det på ett ungefär när ägglossningen bekräftas. 

Fyller 36 i mars och har 5 barn i olika åldrar. 💕

• Anonym (Hoppaspåtur)
    Elisand skrev 2025-02-28 23:32:28 följande:
    Hej!
    Beklagar missfallet <3 
    Tack så jättemycket 🥰
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (5child) skrev 2025-03-01 14:18:17 följande:
    Så fick jag äl+11 och tydligare äl+12
    Jo men kanske en väldigt väldigt svag skugga på ena 💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Palettbladet25 skrev 2025-03-01 16:18:55 följande:

Hallå, jag behöver också hjälp att tyda. Tror dock att jag är ute men hinner med en Bim till i nu i slutet på
    mars. Tog cb tedta tidigt digital i torsdags på eftermiddagsurin som visade neg. Fick beigerosa flygningar igår, idag är dem dock mörkröda så jag tänker att det är mens, vilket det mest troligt är Och att det drar igång ordentligt imorn. Har ju även mensvärk/öm i bäcken osv. 

Men tog ett test rfsu testa ofta (alltså inte tidigt) och jag tror också jag fått testögon eller ser ni ett miniotydligt streck? Hur känsliga är dessa om det gått någon minut över testtiden? Tog lite tid att fota 🤣

Här ser jag ett sträck. Dessa är ju dessutom inte "känsliga" för hcg... nu efter mitt MA har ju dessa visat negativt först av alla tester medan typ apoteket hjärtats egna fortfarande visar positivt. Dvs att dessa behöver ganska hög hcg för att bli positiva. Prova med ett annat märke 💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Palettbladet25 skrev 2025-03-01 16:18:55 följande:

Hallå, jag behöver också hjälp att tyda. Tror dock att jag är ute men hinner med en Bim till i nu i slutet på
    mars. Tog cb tedta tidigt digital i torsdags på eftermiddagsurin som visade neg. Fick beigerosa flygningar igår, idag är dem dock mörkröda så jag tänker att det är mens, vilket det mest troligt är Och att det drar igång ordentligt imorn. Har ju även mensvärk/öm i bäcken osv. 

Men tog ett test rfsu testa ofta (alltså inte tidigt) och jag tror också jag fått testögon eller ser ni ett miniotydligt streck? Hur känsliga är dessa om det gått någon minut över testtiden? Tog lite tid att fota 🤣

Förlåt förtydligande..alltså ett sträck till utöver kontroll sträcket. 
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Palettbladet25 skrev 2025-03-01 20:14:36 följande:

Oroar mig för att testtiden gick över med kanske fem minuter.. hur känsliga är dem här testen rfsu för att avläsas inom tidsramen vet ni det? Vågar knappt ta ett cb imornbitti nu för är så orolig att det har blivit fel o det kommer va neg 😫 

Vänta 2 dagar då så bör det ju visa sig vad som "är vad" 💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Lorainza skrev 2025-03-02 06:43:19 följande:

Morgonens test är tydligare än igår.🥹🙈

Ååå grattis 🥳🥳
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (blomman) skrev 2025-03-02 06:58:14 följande:

Hej! Har följt tråden men inte skrivit något förrän nu. Har BIM på torsdag så chansade med ett test imorse, som var negativt 😞 inget är ju över förrän mensen kommer, men hoppet försvann ändå. Kommer mensen så tar vi nog paus i 1-2 mån innan vi börjar försöka igen. Har dock snart försökt i ett år (sen maj-24) så snart dags att ta hjälp. Detta är första barnet och jag längtar så. Är nedbruten av negativa test månad efter månad 😭

Åh vad tufft. Jag hade väldigt svårt att bli gravid under ett par år. Har du tittat något på Vulverinkoos på Instagram.  Hennes råd gav hjälp så att jag fick mina 4 senaste barn 💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Palettbladet25 skrev 2025-03-02 07:19:53 följande:
    Jag dör 😭😭😭
    har följt alla trådar sen typ november men inte skrivit så mycket men ni alla har varit en trygghet i smyg, att lösa det ni skriver, se er ha gått igenom samma som jag, ni som lyckas, vi som inte lyckas. tack till er ❤️ nu hoppas jag bara att detta mirakel kan stanna denna gång ❤️
    Åååå men grattis!! 🥳🥳🥳💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Joss4n94 skrev 2025-03-02 07:28:44 följande:

Behövde höra det! Jag försöker att inte ge upp men jag är inte klok på vad som händer just nu 😄

Jag är på 30 dpo och ÄL+13 idag. Min lutealfas har varit i snitt 10 dagar (ofta runt 8-9) och cykeln aldrig längre än 28 dagar tidigare. Vi försöker med första barnet sen augusti. 

Har tagit 2st CB ultratidigt, negativa. Imorse tog jag ett vanligt CB digital, negativt. Tycker de ultratidiga borde gett utslag?

Känner inga symtom på PMS som jag vanligtvis brukar känna och tempen håller sig fortsatt hög. Det enda jag känt som jag aldrig har känt förut är typ som små stickningar i nedre magen i torsdags- och fredagskväll. 

Med en så kort lutealfas skulle du kanske behöva lite extra progestoron 💕
Svar på tråden BIM Mars 2025