Inlägg från: Anonym (Tredje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tredje)

BIM Mars 2025

Lägger in mig i listan med. 

Känner mig lite pessimistisk nu för tiden men hoppas att attityden rycker upp sig innan äl. 

BIM-lista
    1/3 5child
    1/3 Palettbladet25
    2/3 Annaalexandras
    3/3 Aisof
    3/3 Lorainza
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    6/3 Loppan2025
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    12/3 elliibellii
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
    17/3 Hoppaspånr3 
    18/3 7barnsmamman87
    26/3 Tingeling
    26/3 Tredje
    29/3 Flisen123
    31/3 Anonym (ÖnskarSladdis)
  • Anonym (Tredje)

Verkar ha hoppat ut ur listan. 

1/3 5child
    1/3 Palettbladet25
    2/3 Annaalexandras
    3/3 Aisof
    3/3 Lorainza
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    6/3 Loppan2025
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    12/3 elliibellii
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
    17/3 Hoppaspånr3 
    18/3 7barnsmamman87
    20/3 Mitu93
    21/3 Nov91
    22/3 melissy
    26/3 Tingeling
    26/3 Tredje
    29/3 Flisen123
    28/3 MrsHoppas
    31/3 Anonym (ÖnskarSladdis)
    31/3 Önskan97
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-03-08 06:30:19 följande:

Den här cykeln efter MA har varit så konstig. Fick blinkande smiley på CB advanced förra lördagen,  fast smiley på tisdag kväll blinkande på onsdagen och sedan fast torsdag morgon. Sedan blinkande igår och blinkande nu I morse.  I torsdags hos gyn kunde jag se en stor mörk ring och hon sa att det var ett stort ägg. Men ville inte säga om jag skulle ha ägglossning eller om jag precis har haft. Hon tyckte att jag skulle vänta till nästa cykel och börja försöka då. Att jag hade en tjock och fin slemhinna och att jag borde få mens om 7-10 dagar. 

Blir slemhinnan tjock innan man haft ägglossning eller är det precis i samband med ägglossningen som den tjockare på sig? Någon som har koll på detta ?

Kan inte svaret på din fråga men jag har haft två ma och haft konstiga cykler efter det. Känner igen känslan att man vill bli gravid med engång. 
  • Anonym (Tredje)

Pos äl test idag -äntligen. Har blivit förkyld så det försvårar basal tempen lite. Äl imorgon förhoppningsvis! 😁

• Anonym (Tredje)

Zozoi skrev 2025-03-12 16:54:08 följande:

BIM inom 3 dagar ungefär, min cykel diffar lite så det är lite oklart. 
    Hade ett ägglossningstest i väskan igår och tog det när jag var på jobbet och det var tokpositivt. Har hört och läst att man kan få positivt ÄL-test om man är gravid men också att det kan vara positivt strax innan mens. Så det säger ju egentligen ingenting. Tog ju ett negativt test idag så det talar ju för det sistnämnda tyvärr 😩

Vet inte ens vart jag ville komma med detta. Någon som tagit positivt lh-test strax innan mens men negativt gravtest men som sen fått positivt graviditetstest? 

Så här såg det ut för mig förra cykeln då jag plussade (kemisk grav) äl test starkare och starkare. Gravtest länge ner såg man ett svagt streck på. 

Zozoi skrev 2025-03-12 16:54:08 följande:

BIM inom 3 dagar ungefär, min cykel diffar lite så det är lite oklart. 
    Hade ett ägglossningstest i väskan igår och tog det när jag var på jobbet och det var tokpositivt. Har hört och läst att man kan få positivt ÄL-test om man är gravid men också att det kan vara positivt strax innan mens. Så det säger ju egentligen ingenting. Tog ju ett negativt test idag så det talar ju för det sistnämnda tyvärr 😩

Vet inte ens vart jag ville komma med detta. Någon som tagit positivt lh-test strax innan mens men negativt gravtest men som sen fått positivt graviditetstest? 

• Anonym (Tredje)

Imorgon ska jag prova ta första testet. Äl+8 då
    Fler?

• Anonym (Tredje)

Äl+8 idag, ska ta test imorgon tänker jag, har haft endel stickningar i livmodern idag så vi får se. Har inte allt förstor hopp än..

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-03-22 08:45:43 följande:
    Hur gick det för dig? 🙏

Tycker mig se ngt svagt men är osäker. Vi får se imorgon.

Efter 3 positiva gravtest på ett år så känner man sig allt för positiv längre 😅

• Anonym (Tredje)
    xnfsm skrev 2025-03-22 10:49:51 följande:
    Har du fått missfall eller menar du felaktiga test? 
    Två MA v10-11 och en kemisk grav.. 
  • Anonym (Tredje)

Känner mig så frustrerad. Är på äl+11 och negativt test idag med. Tempen börjar luta neråt. Nästa månad vill jag inte ens försöka då ungen kommer födas precis i mellandagarna om man nu skulle lyckas bli gravid. Då var 2025 färdig. 
    Älsta fyller 7 iår och yngsta 4. Tycker det börjar bli ett stort åldersspann mellan dom om man nu får en tredje. 
    Det hugger i tjej magen precis som det kan göra när man är gravid, alltså moler inte utan hugger i sidorna. 
    Känner mig så jäkla fruktansvärt less. 
    Hade varit i v26 om bebis inte dött v 10
    Faaan

• Anonym (Tredje)
    Nanathalie skrev 2025-03-24 12:13:31 följande:
    ❤️❤️❤️❤️❤️ jag förstår dig. Jag tänker mycket på vart jag skulle varit om vår inte dött. Dagliga fosterrörelser och RUL hade varit runt hörnet nu. Grät floder i förrgår av ångest och sorg. Vi har också stort åldersspann mellan våra här hemma. Vi har ju inga gemensamma men min yngsta är 8 och mannens yngsta är 6. Det blir bra ändå. Det kommer när det är menat. Hemska tanke men måste typ tänka så.

Vi hade tänkt hoppa försöken men kan liksom inte låta bli. Vi vill så gärna.. kram❤️
    Jag förstår. Det tar tid för själen att läka och det kommer och går. 
    Min man vill försöka för jul men jag tycker jag har nog att stå i ändå utan att man ska tillföra en födelsedag ???? hoppas på januari 2026 
  • Anonym (Tredje)

Dilemma. 
    Fick mensen idag 27/3. 
    Om jag skulle bli gravid nästa cykel är bebis beräknad 31/12. 
    Födde första tre dagar över tiden och andra tre dagar innan tiden... Vad gör jag. 
    Är även bjuden på bröllop utomlands i november som vi gärna hade gått på. 

Svar på tråden BIM Mars 2025