Inlägg från: Anonym (Ardna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardna)

BIM Mars 2025

Elisand skrev 2025-02-17 18:56:52 följande:

Hej igen hörni! Nu har jag fått hem ett gäng tester och testat första gången. Fick en svag linje. Men visst ska det bli lika starkt som kontrollstrecket för att det ska räknas som positivt?

Har köpt ägglossningstest från gravidkollen

Precis, lite beroende på test och person så ska de blir minst lika starka som kontrollstrecket. Jag får uppåt 1.5 med e@h men med rfsu blev det aldrig över 1.0 och hade cykler bekräftat med temp där det aldrig blev över 0.7. 
    Hoppas det blir tydligt för dig 😊🤞
  • Anonym (Ardna)
    drömmenomfamiljelivet skrev 2025-02-17 19:29:42 följande:

Hej alla! 

efter en paus från dessa trådar känner jag mig äntligen stark nog att komma tillbaka. Hade mens senast 10-14/1. Jag och sambon bokade in vårt första möte på vår fertilitetsutredning och den 10/2. där så kunde läkaren se att jag hade ca 15 äggblåsor på varsin sida vilket var sååå skönt att höra! Hade ett ägg på ca 15mm som hon sa snart skulle släppa. Idag tog jag ett äl test då jag fick en brun flytning, vilket jag inte brukar ha. Enligt bilden nedan, när skulle ni gissa att jag har ägglossning? Jag och sambon har planerat in babydanser närmsta dagarna bara för att vi verkligen vill att det ska vara vår tur! 

all feedback och all kärlek mottages tacksamt!

kram till er alla!

Supersvårt men nog är det nära 😍 skadar inte att dansa 😉 håller tummarna att det är er tur denna gången! 
  • Anonym (Ardna)
    Äntligen hittat en ökning med lh test som nu verkar gå ner igen. Så om det inte ökar imorgon igen så var peak imorse. Hoppas så att kroppen också ägglossar. Har apple watch som tempar men den är lite osäker eftersom vår son väcker mig om natten, så inte helt säker om jag kommer kunna se det på tempen. Utgår iallafall så länge på att det blir ägglossning och på samma längd på lutealfasen som innan graviditeten, men är beredd på att mensen kan komma tidigare. 

Vi har fått till bd några dagar innan ägglossning, osäkert om vi lyckas någon mer gång. Eller ens vågar försöka på riktigt 🙈 Men det är en vinst bara att ha fått positivt lh test 😍🙏

Lycka till allihopa! 
    BIM
    3/3 Tingeling
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
  • Anonym (Ardna)
    Errorika skrev 2025-02-18 22:08:55 följande:

Hej! Lägger in mig på listan! Jag är 30 och min man är 40, inga barn sedan tidigare. Det här blir 5 försöket så det är väl fortfarande ingen anledning att stressa upp sig, men man börjar bli lite otålig. Vore kul med ett plus snart Hjärta 

Jag tempar med NC och tar ägglossningstester lite då och då, men tror kanske jag ska skippa det den här cykeln, min ÄL kommer ändå alltid på samma cykeldag och sedan 12/13 dagar efteråt mens. 

Mysigt att ha FL, särskilt när man inte är öppen utåt med att man försöker {#emotions_dlg.flower}

Håller med! Så skönt att kunna ventilera sina tankar utab att det blir offentligt att man försöker! Hoppas detta är er gång 🙏🤞

Lorainza skrev 2025-02-19 06:53:25 följande:

Jag hoppar in här jag med! Trodde jag skulle ha BIM i februari, men min cykel blev visst lite skev och ÄL kom senare än förväntat, så BIM är numera 3/3 istället.

Lite osäkert om jag och mannen lyckats få till det tillräckligt dagarna runt ÄL (sjuka barn osv, lite svårt att få till det då haha).. men vi håller tummarna för livskraftiga simmare så kanske det inte är helt kört! 😂🤞

Har ni flera barn sen innan? Vi har vara en liten bebis, men han lyckas hindra oss tillräckligt 😅
    Vi låg ovetandes tre dagar innan ägglossning men sen fegade vi ur när lh testet väl blev positivt och körde avbrutet 🙈 
  • Anonym (Ardna)

Måste bara skriva av mig. Ångrar så att vi inte försökt på riktigt denna gången. Vi har en rädsla att första ägglossningen efter förlossningen ska ge ett dåligt ägg som slutar i missfall och vill göra allt vi kan för att undvika att gå igenom det igen. Så hade jag inte stått här med ånger att vi fega ur första försöket hade jag istället gått runt med ångest över att bli gravid men att det bara skulle sluta i missfall. 

Nu känns det som vi lika väl kan hoppa över nästa ägglossning också och hoppas på 2026 istället. Om ägglossning sker samma cd som denna cykeln så blir bf precis i juldagarna. Och hade vi redan vart igång och försökt så hade vi aldrig tvekat utan kört på. Men i och med att vi inte försökte denna ägglossning (utöver ett ovetande ligg tre dagar innan äl) så kanske vi kan vänta till nästa äl som borde ge bf månadsskiftet jan/feb om cykellängden håller sig. 

Kanske är det också en fördel för barnen att få en årgång mellan så att de får egna vänner?

Är så orimligt stressad att komma igång, precis som att det måste ta ett år för oss innan det går. Jag vet ju att även om det tagit tid för oss innan så kan det ju lika gärna ta sig på en gång och vi egentligen inte ens behöver stressa när vår bebis inte ens är ett halvår. 

Förlåt för att jag är otacksam som önskar syskon när jag vet att en del kämpar för att få sitt första barn. Jag hoppas extra på er ❤️

• Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-02-19 17:18:55 följande:
    Jobbigt med massa tankar och frågetecken, alltid tufft när man inte vet vad som är "rätt" eller hur framtiden ska bli. 
    Vill inte ge några råd för jag uppfattar inte att det är något du frågar efter (eller?), men jag hoppas det klarnar hur ni vill göra så det känns bra för er! <3 

Tycker inte du ska be om ursäkt för att du önskar syskon heller, vi bär alla på vår egna längtan och den är lika valid hur som helst! Betyder inte att man är otacksam.

Tack! Jag vet ju att även om vi skulle få syskon så tar vi ju inte chansen från någon annan ❤️

Jag önskar så att jag kunde vara avslappnad till det hela. Men är så beredd på att det kan ta tid igen även om de aldrig hittade någon orsak till att det tagit tid tidigare. En del är rädsla att vi med tiden vi försöker ska fokusera för mycket på det och ta dyrbar tid av vår sons uppväxt.

Egentligen var vår plan att låta cykeln komma igång så att jag kunde ta en del blodprov och gå på gynundersökning för att se att allt är som det ska innan vi försöker. 
    Under de två åren vi försökte med första läste jag alldeles för mycket och blir stressad av att inte ha koll på varje mm av kroppen. I samband med det missfall vi hade under tiden vi försökte upptäcktes en cysta som opererades bort tsms med större delen av min vänstra äggstock, vilket ledde till att jag har nedsatt äggreserv.

Har blodprov bokade nu när jag vet var i cykeln och ska försöka vila i att jag snart har mer koll på hur läget ser ut. Har också gått bananas på amazon och köpt hem lh test och graviditetstest i orimliga mängder 🙈

• Anonym (Ardna)

Har fyllt på mitt förråd med tester 🙈

Har hela tiden innan trott att e@h och premom var samma test med olika namn men nyligen lärt mig att premom lh test är kvantitativa och därmed säkrare att mäta nivå med än vad e@h

Tänkte bara dela med mig av infon ifall någon mer ska handla ☺️
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-02-20 14:10:50 följande:

Heja oss 🥰 

Jag blir dock inte riktigt klok på min cykel denna månad 🤪 Testar äl-test från Gravidkollen för första gången denna månad. Fick en liten ökning tidigt efter mens men snabbt ner igen. Tempen har inte hållit i sig så länge på höjning heller utan sjönk snabbt för att sen stiga igen. Bifogar en bild om någon blir mer klok än jag. Kände mig lite extra myssugen i helgen och tänkte att nu är det allt på gång men det har inte visat sig på testerna iaf.. 

Äl-testerna tog slut igår så jag var iväg och köpte cb-lila nyss, dock rund ring (icke fertil)?! Är på cd14 vilken var den dagen jag hade äl förra månaden. 

Funderat på om den lilla ökningen den 17/2 kan ha varit min peak men den var inte alls lika stark som peaken förra månaden. 

Alternativt att den kommer senare 😅

Kanske var den lilla ökningen äl eller kommer en rejäl ökning av lh snart. Jag har haft så några gånger, en liten ökning som går ner för att sen några dagar senare öka rejält! 

Har för mig att cbs test ska man helst börja med innan det är dags för att de ska utgå från vad nivån är innan för att hitta ökningen. Men använder själv inga cb tester (hade rosa för länge sen, men de blev smiley lite när som för mig). 

Har din äl varit behöver ni ju inte oroa er för om ni fått till tillräckligt med bd iallafall 😎 imponerande!

• Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-02-21 08:48:08 följande:

Jag brukar tempa runt kl.7 varje morgon. Vaknade 5.30 och tempade då för jag tänkte att det blir ju inte 3-4 h sömn emellan om jag lyckas somna om. Somnade om ganska snabbt och tempade nu när jag vaknade igen 8.30 men det är verkligen olika resultat.

kl.5.30 - 36.22
    kl.8.30 - 36.49

Kan jag lägga in något av resultaten även om det inte är den tiden jag brukar tempa? Ska jag ta typ medelvärdet av dem? Eller bara hoppa över dagens temp? 

Jag hade valt en utav dem och gjort en anteckning om att det är osäker temp och eventuellt uteslutit den om några dagar om den avviker mycket från nörliggaande tempar. Är det inte i närheten av äl hade jag uteslutit den helt. 🥰
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-02-21 14:05:06 följande:

Hej!
    Jag undrar vad min temp håller på med. Jag väntar ju min första ägglossning efter missfallet som började 6 februari. Min temp ser nästan ut som om jag haft äl. Men det har jag i sådanafall helt missat, allt från sekret till ägglossningssmärta som vanligen är väldigt påtaglig. Hoppas inte jag missat något men jag har aldrig temp över coverline innan äl annars. Min nc förutsätter att jag ska ha äl i helgen baserat på mina tidigare cykler osv. Hoppas det stämmer. Det skulle innebära bim 11/3. Men vågar inte skriva ut det innan jag fått äl bekräftat. Usch denna väntan.😕

Bild på min knepiga kurva..

Håller med om att det nästan ser ut som äl varit.. vad betyder symbolen där uppe på cd11? 
    Hoppas dock den kommer snart, testar du för ägglossning? Håller tummarna för dig 🤞🙏
Svar på tråden BIM Mars 2025