BIM Mars 2025

Dagens test

Nu kan man nog våga tro på det ????
Trodde verkligen inte det för ett par dagar sedan..
Tänkte att jag kunde dela med mig av symptom från ägglossning > nu, har själv tyckt det varit intressant att läsa.
Denna cykeln tog jag munkpeppar från mens > ägglossning. Började även med dubbeldos d-vitamin, inositol, q10 & folsyra.
äl + 6 = spotting, humörsvängningar
äl + 7 = lätt mensvärk
äl + 8 = bruna flytningar, blodstrimma, molvärk
äl + 9 = mensvärk, brun spotting, ont vänster äggstock, uppblåst
äl + 10 = molvärk, brun spotting, ont i vänster äggstock, illamående
äl + 11 = bruna flytningar, illamående
äl + 12 = rött färskt blod, illamående
äl + 13 = illamående, molvärk
äl + 14 = molvärk (+ på sticka)
Någon som upplevt att era test inte blir starkare? Idag tycker jag knappt strecket syns 😭
Vill inte vara en partypooper. Jobbar som barnmorska och att du blöder lätt (eller blödde lätt) flera dagar är ju inte ett jättebra tecken. Att man blöder lite 2-3 dagar är normalt och det kan man göra vid tiden då ägget fäster i livmodern, men mer än det är väl mer sällsynt och kan tyda på något annat.
Hade själv ett MA för några år sen där jag blödde lätt runt tiden jag plussade och trodde allt var frid och fröjd. I vecka 11 upptäcktes det att det var ett MA och embryot hade dött redan vid tiden jag plussade, därför jag blödde. Jag blödde i 5-6 dagar väldigt lätt, det varierade mellan rosa och brunt men det höll som sagt på några dagar mer än normalt. Såg det inte som ett dåligt tecken då, men såhär i efterhand borde jag anat det.
Med det sagt finns det dom som blöder till och från långt in i graviditeten och allt ser bra ut, men ville bara uppmärksamma. Hoppas SJÄLVKLART allt går bra för dig/er!! ❤️

Det är tydligt att de ökat 🥰 de mäter inga nivåer, men det är positivt att de blir starkare ❤️
Det översta testet är äl+ 13 och det andra äl+14.
Testet jag tog idag (äl+ 15, ingen bild) var dock svagare än igår, men fortfarande positivt
2-3 dagar med temperatur över CL ☺️

Att testen bara är gjorda för att visa om det finns hcg närvarande eller inte. Men det är positivt att de blir starkare. Men efter ett tag kommer de inte bli starkare och det kan ändå öka som det ska i kroppen ( mina var ingen större skillnad 13 dpo när jag hade 200 mot 27 dpo när jag hade 28000 i blodet.
För mig var t.o.m. abblo att de var svagare en dag än dagen innan och streckstyrkan beror till vis del på hur mycket pigment testen är laddade med och inte bara hur mycket hcg man har ☺️
Hej alla, nu var det min tur att hoppa in här i tråden. Följt nästan alla trådar sen april förra året.
Är möjligtvis på Äl+13 med nån dags felmarginal. Var dunderförkyld under ÄL veckan så tempen är inte att lita på men fick fast gubbe på clearblue CD 14.
Började få menskänningar igår kväll men tog ändå ett test imorse. Tycker mig se ett svagt streck men fick en kemisk förra månaden så är inte överdrivet hoppfull..

Taget inom tiden, brukar ni få spök på babyplan early?
Grattis till alla plus ❤️
Nämen hallå!
Jag har varit med i några BIM-trådar förr, dock inte denna eftersom jag la tanken helt åt sidan, men nu är det faktiskt så att min mens är 5 dagar sen, otroligt nog! (Ska testa i morgon)
Men, jag har en fråga som jag gått och grubblat över nu några dagar och ni är många kloka människor här med vettiga svar.
Min temperatur har legat på stadiga 36.7 (Jag började tempa morgontemp på BM-dagen för att ha koll på när mensen skulle komma)
Den brukar gå ner till 36.2-36.3 samma dag jag har mens. Är inte 36.7 en rätt låg temp egentligen för att vara en graviditets-temp om jag nu skulle vara gravid? Oftast har jag sett mammor som varit uppe och nosat på 37 grader vid graviditet.
Jag hoppas det går bra för er!
Jag hade precis samma tanke som dig!
Min låg på 36.4 i början (efter ägglossning), därefter gick den nyligen upp till 36.7, så också väldigt låg. Min förra graviditet låt den runt 37.0 vid graviditet. Kan alltså skiljas ☺️
Hej alla fina tjejer i tråden! Sitter här på jobbet och fick lite panik nu när jag gick på toa. Hade en ytterst liten & ljus/utspädd ljusröd färg på toapappret. Min mens är beräknad till torsdag enligt min app och hade fast smiley på Clearblue den 6/3. Har ingen mensvärk men känner mig lite uppblåst. Brukar alltid få känningar att mens är på gång dagen innan den kommer och alltid jobbig mensvärk den dagen hon väl kommer.
kan detta vara en nidblödning?? Eller är det tant röd som kommit på besök? Vet att det enklaste sättet att veta är ett test men är fast på jobbet och måste berätta för någon, dvs er 😂❤️
Åh vad roligt att läsa. Hört många sådana historier faktiskt ❤️
Nu ser det ut såhär.... vet att man inte ska tyda testet så långt efter (1 timme) men åååååååhhh vad man hoppas ❤️

Började blöda precis? 😭