Inlägg från: Anonym (ÖnskarSladdis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

BIM Mars 2025

Enlite sladdis skrev 2025-03-05 18:35:02 följande:
    Vissa blöder ju vid graviditet också. Är testen fortfarande negativa?
    Jag tog ett test igår, fortfarande negativt. Har aldrig haft mellanblödningar tidigare... blir ju så orolig att något ska ha blivit fel efter MF förra månaden.. 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Siripiri skrev 2025-03-06 09:57:00 följande:
    Vill inte skrämma dig för mycket, men mitt utomkveds Började så 🥺 
    Jag testade negativt innan mens, sen 8 dagar senare började min värden balla ur och tog sedan på dag 10 efter mensens första dag ett positivt gravtest. Svagt men positivt! sen fortsatte det vara svagt upp och ner i 4v.. 
    Tack för svar! Jag mår inte lika illa idag som igår, för ha fortsatt koll på kroppen helt enkelt. Inte haft någon "spotting" eller blödning ännu iaf. 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Annpor skrev 2025-03-08 07:54:18 följande:

Rosenrot, någon som har erfarenheter? Kan den hjälpa till att  förkorta cykeln något? Hade 47 (!) dagars cykeln denna månad. Haft strul med cykellängden sedan efter missfall i höstas. 

Fick också Provera utskrivet för att förkorta min cykel, men har inte kunnat äta den pga biverkning i form av  migrän. Någon som haft Provera utskrivet för samma sak?

Jag provade rosenrot denna cykel men avbröt pga mådde inte bra! Mådde illa och fick spotting typ varje dag. Upphörde direkt när jag slutade ta.
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Eli) skrev 2025-03-08 13:02:41 följande:

Hej! 

Har ni någon erfarenhet av att få positiva LH-tester i över en vecka? 

Hade senast mens 14-18/2. 

Tror jag har några stickor som kanske heter easyhome? Har tidigare månader haft väldigt tydlig stegring. 

Tack på förhand! 

Förra cykeln hade jag positiva test i 9 dagar(!!) innan jag kunde bekräfta med temp att det varit ÄL
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Zozoi skrev 2025-03-10 07:53:57 följande:

3-4 dagar innan BIM men skymtar jag något där? Jag måste seriöst fråga här för när man letar plus så ser man linjer som inte finns 😂 Fått spök så många gånger så vågar liksom aldrig tro på varken test eller min egna förmåga att avgöra om man skymtar något eller inte. Hoppas bildkvalitén är okej.

Jag tycker testet ser negativt ut tyvärr Hjärta
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    AngieF skrev 2025-03-10 10:02:29 följande:

Testade östrogen och progesteron i fredags och fick svar imorse. Jag testade dag 6 efter ÄL eftersom det inte gick att testa på lördagen.

Av vad Google säger tolkar jag det som att progesteron nivån bekräftar att ägglossning har skett och typ tillräcklig för att kunna stötta en graviditet om ägget blev befruktat. 

Är på ÄL+9 idag och fick kämpa mot mig själv för att inte ta ett test idag, har lovat mig själv att vänta till tidigast imorgon! Har inga symptom öht så känner ingen stor förhoppning att det blir något denna månad..

3 veckor efter ÄL/eventuell befruktning kan du få ett säkert svar på stickan Hjärta
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-10 11:18:08 följande:

Jag har gjort den ett halvår efter förlossning, då prolaktin efter amningen kunde hindra cykeln samt jag ville kolla mitt amh igen. Jag har något lågt amh fick vi reda på under fertilitetsutredning innan första barnen och vi vet att vi kanske kommer göra ivf för att få ett till. Annars säger inte amh så mycket, men tillsammans med fsh kan det ge en hint om klimakteriet närmar sig. 
    Blodstatusen och sköldkörteln tror jag det är ganska lätt att få vårdcentralen att ta gratis ☺️ 

Jag köpte detta test när de hade rea och gav mig inte massor, mer än att jag fick reda på att mitt amh sjunkit mer men att mitt fsh ligger lågt än. 

Jag undrar hur det är med äggen, jag blir 37 i år och jag och maken har ett gemensamt barn som är 11 år.. tror inte vi kommer få hjälpa av vården
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-10 13:11:16 följande:

Kanske se om ni kan få tid till en fertilitetsläkare/gyn. jag är 32 med amh som 40 år. Men Amh säger mer hur man reagerar vid ivf medicinering. Tillsammans med att de via ultraljud räknar folliklar får man en bättre bild av läget. 

Amh säger dock inte så mycket om fertiliteten just nu utan mer en uppskattning hur länge till man är fertil. Som för min del sa de vid vår utredning innan första barnet att det inte påverkar våra chanser just nu, men att vi kanske Inte skulle Räkna med att blir gravid efter 35-40 men jag har bara en äggstock också 🥰

Jag blev gravid i januari men fick tidigt missfall, så vet att det inte är "helt slut" iaf, det var oplanerad graviditet. 

Jag är mest nyfiken på äggen som sagt, kan man inte ta reda på det via blodprov och utlåtande?

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-11 10:28:24 följande:
    Det jag mena är om du överväger att kontakta gyn/ läkare kommer de nog ta samma blodprover ☺️
    Tack för tydligheten :) jag tänker att jag försöker ett par gånger till men efter dottern tävlat i EM i Rom i maj så beställer jag nog prover så man inte försöker i onändligheten i onödan
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-11 10:28:24 följande:
    Det jag mena är om du överväger att kontakta gyn/ läkare kommer de nog ta samma blodprover ☺️
    Tack för tydligheten :) jag tänker att jag försöker ett par gånger till men efter dottern tävlat i EM i Rom i maj så beställer jag nog prover så man inte försöker i onändligheten i onödan
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

Nu är det ÄL på intågande här verkar det som! Inte haft en dag med blinkande smiley utan från negativt till positivt direkt, förra månaden hade jag blinkade i 7 dagar innan den fasta.. kanske mer stabil hormonellt denna cykel (hade MF i januari, så förra cykeln var första efter MF)
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-03-15 07:12:26 följande:

Grattis till alla som plussat!

För mig verkar det vara ägglossning idag, hoppas på det! någon annan kvar som har BIM senare i månaden? 😄

Jag hade troligtvis ÄL igår, BIM 27/3. Vi kan vänta tillsammans Hjärta
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-03-15 14:38:54 följande:

Åh ja, väldigt lika! ❤️

Är det ert första försök? 

jag blev oplanerat gravid i januari och fick tidigt missfall, är andra cykeln efter nu så är på andra försöket :)

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-03-15 20:48:37 följande:
    Nä vi är på femte försöket. Längtar något så otroligt!

Jobbigt med missfall ❤️ växte längtan fram för er när det blev verkligt?
    Ja det skulle man kunna säga, har ju tre stora barn på 18, 15 och 11 år så tar det sig inte är det inte heller ?hela världen?? men vore fint att få äran att fostra ett barn till.. hela familjen vill det 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

Ni som tempar, hur många dagar brukar det ta för att bekräfta ÄL?
Svar på tråden BIM Mars 2025