BIM Mars 2025
Äntligen positivt ägglossningstest idag!
Äntligen positivt ägglossningstest idag!
Håller tummarna att det är er månad! 10-11 dagar är ändå möjligt, även om det är åt det kortare hållet av vad som är okej ❤️ Jag hade 11-12 dagar innan sonen. Har ni barn innan? Om inte kan du försöka tjata på din vårdcentral att du vill kolla upp det + sköldkörteln för att förebygga missfall.
Kan tipsa om fertility friend, den ger ett kors som visar dagen för äl om man tempar så slipper man hitta det själv ☺️
Hoppas kroppen lurar dig och det är ett plus på väg istället för mens 🤞 Hade du längre lutealfas innan ma? Beklagar verkligen, hoppas ni får er regnbåge snart! Jag var knäckt efter ett ma innan första barnet, fick remiss till psykolog efter ett tag hos kurator. Var till stort stöd med oron när vi ett år senare blev gravida igen 🙏

Jag behöver hjälp!
var idag och gjorde VUL och hon kunde se att ägglossningen är i dagarna (dag 13 idag). Jag har äl-symtom och jag har testat med testlagrets tester enligt bifogad bild.. väldigt låga nivår dvs.
Idag fick jag fast glad gubbe på CB lila test digitalt, det rosa är dock fortfarande negativt (rund ring). Vad ska man lita på? Fler som haft samma problem?
blir aningen förvirrad här :). försöker oss på ett syskon efter två missfall varav ett ma!
Lita på gyn och ha bd åtminstone varannan dag tills du vet att det är över 🤩
Fortsätt testa med stickorna, jag tror du kommer få en ökning som sen går ner till nivån som var innan. Jag älskar inte cbs test då jag tycker de lever sitt eget liv precis som du skriver.
Lycka till 🤞🍀
Håller tummarna för er som håll på ett tag och extra på dem som försöker med första eller haft en förlust efter plus 🙏❤️
Vi är okej med mens än så länge, men den får gärna komma lite längre efter äl än fem dagar! Tror det säkert är vanligt att första cyklerna är lite upp och ned, det är ju långt från alla som testar för äl och loggar från början. Jag får kanske bara låta tiden utvisa hur kommande cykler kommer se ut, men hade varit så skönt att veta att vi kommer att ha en ärlig chans att börja försöka ordentligt för syskon framåt våren 🥹
Håller tummarna att mars ger ert efterlängtade plus 🤞🍀🙏
Hallå!!
Idag är det ÄL +8 och jag fick en liten blödning... kanske är det nidblödning, men är det inte lite sent om det var 8 dagar efter ÄL?? Brukar inte ha mellanlandningar, men har inga symptom.
The prime time for implantation is 6-12 DPO. But 84% of women find their implantation happens between 8 DPO and 10 DPO. So by the time 12 DPO rolls around, chances are good your embryo has already found a home in your uterine lining.
But if implantation doesn?t happen during this time, don?t worry! Implantation time varies from person to person.
Tack snälla 🥰.
ja jag ska fortsätta testa! :), hade du kört på att bd varje dag nu dessa dagar eller varannan?
tack och detsamma 🤩
Förstår att det hade varit skönt att hitta sin cykel och lära känna den igen. Hoppas den rättar sig till snabbt så att du kan få känna dig trygg ❤️
Tack snälla för dina fina ord. Vi har försökt nu med syskon i 1,5 år och jag bröt ihop senast i förrgår framför mannen. Jag känner mig så uppgiven i denna resan men vissa dagar har jag verkligen ett stort hopp och tro att det snart blir våran tur. Allas resa är unik och precis lika viktig.
Jag hoppas som du att det blir vår tur nu 🥺
Jag har blivit gravid två gånger och båda tog ett år av försök, så vill inte vänta ett år på cykeln att komma i ordning först. Hade redan nedsatt äggreserv när vi gjorde utredning innan sonen så vill komma igång och se om det blir något syskon eller inte.
Men lite får jag kanske öva tålamodet 🙈
Det kan komma ett plus efter många försök också 🙏❤️ jag har tänkt så i efterhand, att hade cykeln som det blev plus på varit den första man försökt, så hade man ju satt det på första försöket ! Alla de som lyckas på första försöket kommer ju aldrig veta om de hade lyckats på cyklerna innan som de aldrig försökte 🤷?♀️
Hoppas ni snart väntar färdigt på ert plus! Förstår att det är tufft i väntan, man får bryta ihop ❤️ Det tar så på en när man gör allt man kan utan resultat, 1,5 år är lång tid, hoppas hoppas det snart är slut och ni får räkna veckor istället 🙏
Sköldkörteln bör de absolut gå med på att testa! Min läkare gör det när jag efterfrågar då mina föräldrar har problem med det. Blodprov mer specifika för cykeln och så kanske du får säga att du har lite kortare lutealfas öndå för att de ska undersöka, man får överdriva lite för att få några blodprov ibland 🙈 ❤️
Hej på er!
Vi kämpar vidare här, vet inte riktigt när varken ägglossning eller bim inträffar men gissar på ägglossning inom denna vecka. Har försökt med nr 2 sedan augusti och det börjar verkligen kännas hopplöst. Annars fortfarande första som är dryga året.
Var på sjukhuset för att ta blodprov och allt såg tipptopp ut förutom ferritinvärdet som låg på 4.6.
Fick därav järntabletter och har börjat komplettera med vitamin B12, vitamin d, jod och zink. Några tankar på om detta kanske kan ha fördelar för att ev bli gravid? Om ni har några andra spännande/roliga/bra tips så tas det tacksamt emot! Allt ifrån ställningar, tidpunkt, mat etc 😂
Stort lycka till, håller tummarna för många stabila plus denna månad!
Håller tummarna att mars regnar plus ➕☔️🍀! D vitamin tror jag absolut på under vinterhalvåret åtminstone! Q10 skadar inte heller och omega 3 om du inte äter fisk ☺️
Jag är tvångsmässig med tandtråd och munhälsa för att jag för många år sen läste att det hade ett samband med livmodern på något vis. Så att inflammation i tandköttet kan göra det svårare att bli gravid 🙈 och det skadar ju inte att gå till tandläkaren och ta hand om sina tänder, så inget att förlora tänker jag 🤷?♀️
Jag försöker också vara noga med blodsockret och försöker undvika sötsaker (varierat resultat). samt att försöka laga så mycket mat som möjligt på rena råvaror och mindre med korv och annat processat. Också såna saker som man generellt mår bra av även om man inte försöker bli gravid 🙈
lycka till 🥰