• Lynx123

Går inte att gå ner i vikt

Du konsumerar helt enkelt för många kalorier. Kanske har du en lägre dagsförbränning än du tror? Det är lätt hänt.

En annan grej är det här med hur du loggar det du äter och dricker? Använder du en köksvåg eller någon app?

Och hur mycket konsumerar du på helgerna?

• Lynx123
    Anonym (Tjock) skrev 2025-02-11 15:05:37 följande:

Jag använder köksvåg och Lifesum. Men isf ska jag ju ha en basförbränning på ca 1150 kcal - är det inte lågt? Jag undrar alltså bara. Otroligt drygt isf.. känner inte att jag äter särskilt mycket som det är. 

I lördags åt jag ca 1900 kcal men i tisdags 1200
    kcal, så på en vecka snittar jag på 1563 kcal om dagen. 

Bränner i snitt 410 kcal på träning om dagen 

Jo det låter jättelågt. Själv skulle jag nog granska intaget lite närmare. Det är biologiskt omöjligt att inte gå ner om man ligger på ett kaloriunderskott.

Tror du att det finns något du inte räknat med? Känner inte till Lifesum men däremot kostbevakningen där man kan göra väldigt exakta beräkningar. Skulle vara intressant att jämföra hur de räknar ut olika livsmedel.

Kan det vara så att du inte fått med riktigt allt - typ sådant du druckit eller.små godisbitar här och där? Kanske en proteinshake (som lätt kan komma upp i 500kcal) efter träningen?

Är övertygad om att det går att hitta den felande.länken någonstans...
  • Lynx123

Skulle gissa att du helt enkelt har muskler som får dig att väga mer. Du är helt klart inte överviktig utan ligger på en jättebra nivå. Ät som vanligt och njut av livet! 

• Lynx123
    Anonym (Tjock) skrev 2025-02-12 21:42:51 följande:

Det är säkert sant. Och där få jag nog lägga handen på hjärtat och säga att jag vill kunna lyfta tungt. Jag vill gärna vara en av de starkaste tjejerna på crossfit passet. Jag vill  trycka på och hålla uppe pulsen på nära max under konditionspasset. Känslan av att ge järnet så så grym. Känslan efter träningen är typ den bästa. 

så raska promenader lite pilates låter tyvärr som döden  

om jag måste välja på att gå ner 6 kg genom att avstå träning och med det  förlora styrka och kondis så väljer jag nog att ha den vikten jag har  

varför jag startar tråden är för att jag kan inte helt acceptera att min träning skulle vara boven i dramat. Aptiten däremot, absolut.  Det är där jag måste punktmarkera mig själv. 

Men du är ju jättefin som du är! Tycker inte att du ska jobba på aptiten utan självkänslan och se hur stark och vacker du i själva verket är. Det är absolut inget fel på dig!
Svar på tråden Går inte att gå ner i vikt