målvakten skrev 2025-02-11 15:21:32 följande:
Vad äter du?
Hur många gånger per dag? (frukost?, lunch? kvällsmat?, mellanmål?)
Vilken träning gör du? (läste vad du träna.)
Följdfråga: gör du all typ av träning varje dag eller är det uppdelat per dag?
Hur lång tid är träningspassen?
Man kan inte bara stirra på en våg och kalorier.
Man behöver se en helhet i det.
Äter frukost. Lunch. Middag. Ibland mellanmål innan eller efter träning beroende på storleken på middagen.
Frukost antingen havregrynsgröt på vatten, 1 dl havregryn, 1 äpple, 0,5 dl mellanmjölk. Eller 2 ägg, 100 g fruktsallad, 1 skiva danskt rågbröd (utan pålägg).
Lunchen äts från buffé och där tar jag verkligen så rent det bara går. Försöker hitta rent protein ist för en gryta. Tycker jag försöker runda av uppåt ist för att lura mig själv till att registrera mindre kalorier. Men här kan jag inte väga eller veta exakt vad som är i maten. Ca 500 kcal.
Middag kväll. stekt kycklingfilé, eller torsk, eller lax (Portions förpackning). Kokt potatis till ca 250 g. Kanske 1 msk majonnäs om det finns utrymme, eller tacosås eller liknande. Ofta kål till.
mellanmål om det finns utrymme en protein shake på tyngre (1 skopa), frysta jordgubbar och vatten.
Jag tränar inte allt varje dag. Förra veckan
Mån: crossfit vanligt pass på 1 timme, ink uppvärmning och teknikövningar också
Tis: löpning 5 km
Ons: Crossfit enligt måndag
Tors: löpning 5 km
Fre: Crossfit enligt måndag
Lör: Vila
Söndag: Löpning 1,2 mil
På helgen drack jag vin på lördagen. Åt även vitt bröd. Friterade även kyckling för barnen ville ha det. Men kan verkligen en enda dålig måltid på helgen sabba en hel vecka?