• Anonym

Går inte att gå ner i vikt

Anonym (Öm) skrev 2025-02-11 17:47:42 följande:

Chilla! 
    Lägg ner! 

Tänker jag, kvinna i samma ålder och med högre vikt.

Herregud orka räkna kalorier mm.
    Lägg din tid och energi på något annat viktigare och roligare! 
    Din vikt är normal och du är ganska vältränad och om du mår bra - gott så! 

Det är ok att du gillar att vara överviktig, men sluta gapa på ts som vill göra något åt saken.
  • Anonym

Tjock?
    Nej, tjock är du inte. Uppfattas inte som av något, ja förutom vår vän Rob då kanske.
    Stadig skulle jag säga, men absolut inte tjock.

Och för allt i världen, tro inte på allt som skrivs om att kroppen går i "svältläge". Det gör den inte. Det ska MYCKET till innan kroppen tar till det sista lilla halmstrået. För alla sker det inte ens.

Jag förstår dock att du vill gå ner lite, så att "stadigheten" inte är så uppenbar. Men tjock är du inte!

Mvh
    Fd anorektiker vars kropp inte gick in i någon "läge" och stannade på 174/42.

Anonym (Tjock) skrev 2025-02-11 22:21:08 följande:

Lägger in en bild från idag så vet ni ungefär startläge
    Försöker svara på flera i detta inlägget
    Rörelsekalorier äter jag inte upp. Jag använder min i Watch för att mäta dessa. Men eftersom jag inte äter dem så bryr jag mig inte om det är exakt. Hur som helst så vet jag ju att jag bränt något. 

om inte något är helt fel på mig borde jag ju därmed gå ner om jag äter ca 1500 kcal om dagen. Det är där jag ligger. Idag har jag ätit 1450, är så hungrig. Känner att livet blir helt outhärdligt om jag äter mindre. Men hoppas på utslag på vågen imorgon 🤞🏻

ni som tycker jag äter hur mycket som helst tror jag inte rör på sig så mycket. Testa att cykla till jobbet några km, gå ca 5 km i ren transport, och gå sen på en timmes crossfit. Återkom sen om det suger i magtrakten? 

Svar på tråden Går inte att gå ner i vikt