Anonym (Tjock) skrev 2025-02-12 14:33:04 följande:
Jag har tränat såhär i några år så tror inte jag tröttnar
jag tycker min träning är kul som det är så inga önskemål att ändra på den.
men ska bli mer strikt med maten och verkligen inte slarva alls. Frustrationen är väl bara att jag aldrig tränat såhär mycket eller brytt mig såhär mycket om maten med så lite resultat i spegeln?.
Härligt att höra att du har en träningsrutin som funkar långsiktigt! Jag antog felaktigt att det var något du börjat med nu från noll och inget och då lät det som rätt mycket. Förlåt för det. :)
Då är det kosten du behöver fokusera på. Kanske har du hamnat på en viktplatå? Då kan det hjälpa att lägga om kosten för att få skakat om metabolismen. Kan varmt rekommendera att prova keto en tid, sen när du känner att kroppen svarar och viktminskningen kommit igång igen så kan du addera carbs igen och se var du och kroppen trivs nånstans.
Keto har också fördelen att man tappar mycket vikt i början när kroppen släpper ifrån sig vatten som glykogenet binder upp. Det gör ju ingen skillnad på själva fettet (som du ju egentligen vill åt) att tappa vätskevikt men det kan sporra psykologiskt till att fortsätta.