Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Går inte att gå ner i vikt

Skippa träningen under en period och ät mindre så får du se vad som händer. Jag är smal och brukar gå upp i vikt när jag tränar mer. När du skriver vad du faktiskt äter låter det som du snittar mer i kalorier än vad du anger. Jag hade inte orkat äta så mycket frukost, lunch och middag varje dag.

• Anonym (S)
    Anonym (Tjock) skrev 2025-02-11 22:21:06 följande:

Lägger in en bild från idag så vet ni ungefär startläge
    Försöker svara på flera i detta inlägget
    Rörelsekalorier äter jag inte upp. Jag använder min i Watch för att mäta dessa. Men eftersom jag inte äter dem så bryr jag mig inte om det är exakt. Hur som helst så vet jag ju att jag bränt något. 

om inte något är helt fel på mig borde jag ju därmed gå ner om jag äter ca 1500 kcal om dagen. Det är där jag ligger. Idag har jag ätit 1450, är så hungrig. Känner att livet blir helt outhärdligt om jag äter mindre. Men hoppas på utslag på vågen imorgon 🤞🏻

ni som tycker jag äter hur mycket som helst tror jag inte rör på sig så mycket. Testa att cykla till jobbet några km, gå ca 5 km i ren transport, och gå sen på en timmes crossfit. Återkom sen om det suger i magtrakten? 

Det är därför du ska dra ner på träningen. Jag går upp i vikt när jag tränar mer och ner i vikt när jag tränar mindre. Det är inte bara muskler utan man äter mer för att man blir mer hungrig. Det är lätt hänt att man äter fler kalorier än vad man gör av med när man tränar. Det tar tid att springa, träna med mera men det tar bara några minuter att äta samma mängd kalorier eller mer.
  • Anonym (S)

Du ser för övrigt inte överviktig ut.

• Anonym (S)
    Anonym (Tjock) skrev 2025-02-12 08:51:53 följande:
    Jag förstår poängen. Håller med att det är lättare att äta mindre om man är mer inaktiv. Det går bara emot mina egna principer. Att vara smalare men ohälsosammare genom att ha sämre kondis, mindre muskler.
    Jag måste hitta ett sätt där jag kan fortsätta träna men trots det hålla aptiten i schack. Förmodligen äter jag mer än jag tror speciellt på helgen.
    Det beror ju lite på vilken typ av träning man håller på med. Om man vill slimma kroppen är det kanske bättre med raska promenader och pilates. Man kan träna så man får långa muskler. Tränar med däremot lite tyngre träning så blir man mer bastant i kroppen. Det är en smaksak både vad man tycker om att träna och vilket resultat man vill ha. Man måste inte hålla på med tung träning många timmar i veckan för att vara hälsosam. Jag kör lätt konditionsträning ca 45 min per dag och mjuka övningar för muskler och leder ca 15 minuter 5 ggr i veckan och det räcker gott och väl för en hälsosam kropp. Jag blir inte så hungrig av den träningen heller.
Svar på tråden Går inte att gå ner i vikt