Inlägg från: burleskburkläsk |Visa alla inlägg
  • burleskburkläsk

Går inte att gå ner i vikt

Vikt är skitsamma så länge man inte är en stor koloss.

Hur sitter kläderna, sitter de slappare än förut eller är det samma som före träning?

När jag tog tag i träning på allvar det första riktiga klivet jag tog var att sluta stressräkna kalorier och vågen slängde jag.

Jag vet en man som vägde sig kanske 10+ ggr om dagen och han var så frustrerad, ena gången undrade han hur han kunde gått upp så mycket på 30 minuter...jag påpekade att han stod på vågen och hade ett glas mjölk i ena handen.

• burleskburkläsk

Du borde göra "stora hälsokollen", få alla dina värden kollade.

Ozempic är också nåt att ha i åtanke, vet en som tar det med sjukt bra resultat.

Jag hade tagit det med VCT om inte de är nåt att ha så se om du kan hitta nån privatläkare.

Vet inte vad du äter men du får i dig väldigt lite kalorier per dag, vad består detta utav?
    Äter du socker, dåliga fetter och sötningsmedel, frukt, pasta/ris/potatis/mjöl/etc så bör du planera om...

• burleskburkläsk

Något som funkar bra är att fasta.

Jag äter inget mellan kl 18 och klockan 10.
    Det är 16 timmar enbart vatten, kan låta tråkigt men känner mig pigg och frisk.

Hur mycket får du i dig av viktiga ämnen/vitaminer/mineraler/salter/aminosyror/fetter osv ?

• burleskburkläsk
    Anonym (Ofrivillig) skrev 2025-02-13 04:28:13 följande:

Själv har jag försökt gå ner i vikt utan att lyckas sen hände det en tråkig och sorglig sak i mitt liv och gick då ner 15 kilo. Visserligen på fel sett men vad gör man när man mår dåligt?

Väldigt sant.

Jag har för ca 5 månader sedan själv också gått ner ca 15 kg eller mer på extremt kort tid.
  • burleskburkläsk
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-02-13 06:55:23 följande:
    Ozempic bör man inte ta med BMI 25 och fullt frisk kropp!!
    Sant

Hon lär inte få det utskrivet heller om hon inte är riktigt överviktig.

Trodde inte detta var nån normalviktig, då fattar jag inte ens tråden...

Då är det väl muskelmassa med tanke på att hon ändrade träning.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Tjock) skrev 2025-02-13 13:55:49 följande:
    Jag vet inte men jag känner det på kläderna. Jag har också fotat mig själv när jag vägde 4 kg mindre och jag ser en klar skillnad. Jag går upp ganska jämt över hela kroppen så det är inte så att magen blir specifikt större utan det är mer att hela kroppen blir lite mindre definierad.  Tycker det är snyggare när man kan se musklerna mer. 
    Du bulkar 😁
  • burleskburkläsk

Om det är du trådstartaren på fotot.

Jag tycker du har en fin kropp, bra former, kanske något muskliga överarmar.

Träna för att må bra och lägg undan vågen.

Svar på tråden Går inte att gå ner i vikt