Inlägg från: Anonym (123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (123)

Går inte att gå ner i vikt

Anonym (Tjock) skrev 2025-02-12 22:14:20 följande:
    Jag har tränat mycket i flera år. Störst skillnad märktes för 5 år sedan när jag satte igång, då bara med löpning. Sen gick jag över till även styrketräning. Jag har gått  upp 4 kg senaste året. Har inte ändrat något mer än att sprungit mindre och gymmat mer pga skada. Kläderna sitter sämre Pga högre fettprocent. Nu vill jag bli av med dem men trots att löpningen är tillbaks och maten är densamma så händer inget. drygt 
    Du tränar mycket och helt rätt för åkdern.

Jag skulle gissa att din viktuoogång snarare är att du bygger muskler. På ditt foto tex, om du intr spänner benen eller har någon form av formande byxor så är du uppenbart vältränad.

Kolla om det finns möjlighet att mäta krippsfett på gymmet så kommer du säkert ändta bildrn av dig själv.
  • Anonym (123)
    Anonym (H) skrev 2025-02-13 08:20:15 följande:

Ser att du tränar både crossfit och löpning.. Det är inte optimalt om du ska gå ner i vikt. Du bör träna lågintensiva träningsformer och promenera istället för att löpa. Just nu bygger du muskler, du bränner inte fett.

Vilket är precis vad man bör göra för att må fysiskt bra som kvinna 40+. 

Problemet är inte träningsformen, problemet är att ts har hakat upp sig på att se på vågen. 
Svar på tråden Går inte att gå ner i vikt