Inlägg från: Anonym (ämlnÖbi'n) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ämlnÖbi'n)

Går inte att gå ner i vikt

Jag har inte läst allt för jag är på väg ut med hunden haha. 

Min kropp funkar bäst med många, men små måltider, annars får den för sig att jag svälter den. Knepigt tycker jag, men så fick jag det förklarat för mig. 

Det allra bästa har jag kommit fram till är att äta stadigt (men inte jättemycket) till frukost så jag står mig. Sen äter jag någon matsked yoghurt på fm eller några munnar smoothie. Bara så att ev hungerskänsla avbryts. 

Lunch relativt stadig, men samma här, inga jättemängder utan så att jag inte har hungerskänsla mer. Det kan vara 1 potatis och tre köttbullar, men också vara två dl ris och en dl gryta av något slag. 

Mellanmål, samma som på fm oftast. Ibland ett fiberkex, en majskaka eller något liknande. 

Kvällsmat, något lättare, sallad, soppa, te och macka eller en skål yoghurt med frukt i. 

Strax innan sänggåendet, som på fm och em. 

Viktigast är att jag slutar äta när jag inte är hungrig längre, inte att jag äter tills jag känner mig mätt. Blir jag hungrig fyller jag bara på med någon msk yoghurt eller smoothie. 

Favoritsmotthisarna är: avokado och spenat eller päron och persilja men jag kan även unna mig en med banan och hallon. 

Yoghurten är naturell med eller utan bär, någon gång blir det lite ringlad honung på. 

Lunch och kvällsmat är 'normal' mat, inget speciellt men jag tänker på att inte använda en massa fett, men jag utesluter det inte helt heller. 

Frukost, ja det kan faktiskt vara en gårdagens matlåda. Gröt klarar jag inte av att äta, men yoghurt kan det bli, gärna turkisk eller grekisk faktiskt, men även naturell kvarg med bär. Eller två, tre kokta ägg. 

Ibland blir det två frukostar, en liten snabb hemma bestående av två ostskivor, ett par tre mks yoghurt eller liknande. Sedan en på jobbet, te och macka eller yoghurt. 

Svar på tråden Går inte att gå ner i vikt