Anonym (Tjock) skrev 2025-02-13 13:55:49 följande:
Jag vet inte men jag känner det på kläderna. Jag har också fotat mig själv när jag vägde 4 kg mindre och jag ser en klar skillnad. Jag går upp ganska jämt över hela kroppen så det är inte så att magen blir specifikt större utan det är mer att hela kroppen blir lite mindre definierad. Tycker det är snyggare när man kan se musklerna mer.
Hm ... hur menar du att du känner det på kläderna? Det enda du kan känna på kläderna är ju om din kropp har blivit
större - inte
vad den har blivit större av, eller hur? Däremot kan man ju känna med händerna om det är mer mjukt "fluff", men även det kan vara lurigt eftersom många muskler ju också är mjuka när de är avslappnade.
Anonym (Tjock) skrev 2025-02-13 14:12:32 följande:
För att visa vad jag menar så såg jag ut såhär 4 kg lättare För ca 1 år sedan. Jag har fortfarande ett BMi här som bara ligger strax under övervikt men jag anser mig inte på något vis vara överviktig här.
detta är inte bara svar på ditt inlägg utan men generellt. jag stirrar inte bara på vågen men vill gärna gå ner dessa 4 kg - 6 kg hade varit en dröm. Mina nya 4 kg är inte fler muskler.
Att minska träningen för att bli smalare är heller inget jag vill.
men jag fattar att jag måste äta mindre men det är bara jä svårt
det är ju inte som jag är onyttig till att börja med
Du skrev i det första inlägget jag citerar här att du ser en klar skillnad på foton då och nu - men jag kan inte säga att jag tycker att det är nån skillnad alls när det gäller hur muskulös vs "fläskig" du ser ut. Du är aningen mindre på den gamla bilden - ja! Men det hade ju varit konstigt om du inte hade varit det på 4 kilos mindre vikt. Ser ut som att du har mer fett i förhållande till muskler tycker jag däremot inte att det gör.