• Anonym (Avis)

Blir avundsjuk på dejtens så kallade kompis

Asså, jag måste fråga det här. Jag brukar inte vara avundsjuk. Men har så svårt att hantera det här. 

Jag har dejtat en man i ca. 4 månader. Vi är inget par än, men jag skulle gärna vilja. Vi umgås nästan alltid när jag är barnfri.  Han har träffat min dotter vid 3 tillfällen, varav 2 hemma en kväll hos mig. Aldrig sovit över då. Annars sover vi alltid ihop. Ses alltså flera dagar i veckan.

När vi umgås beter vi oss som ett par gör. Kramas, pussas, även om vi är ute på stan ihop. Jag har nämnt att jag gärna blir ihop men har respekterat att han vill vi lär känna varandra ordentligt innan. Känner inte för att stressa heller, och vi har det väldigt bra när vi ses. Hörs på telefon varje kväll annars. Och vi säger att vi tycker om varandra. 

Men, han har ej tjejkompis som han umgås med ibland. Väldigt sällan. Men dem dejtade i somras. När han är hos henne så svarar han inte mig. Brukar dock inte skriva något heller för vet vart han är. Det sker mitt i veckan. Och han umgås med henne och hennes son, och sover där. Vet ju om att dem legat med varandra, han säger att dem inte gör det nu men förstår då inte varför han måste sova över där då. Här skulle han inte sova en vardag när jag har mitt barn. Och jag blir så nedrans avundsjuk! Han gillar inte att jag blir det, det vet jag. Men jag tycker inte det är speciellt roligt. Är jag knäpp?! 

• Svar på tråden Blir avundsjuk på dejtens så kallade kompis
  • Anonym (Anna)

Det är dina känslor.
    4 månader och han sover hos ett ex.
    Jag hade dragit mig ur

• Anonym (Avis)

Att tillägga. Hon vet ej om mig. Ringer hon när vi är så svarar han dock inte henne. Denna gången har dem planerat in datumet för ca. 1 månad sedan. Men frågar jag om att planera in en helg att göra något på, eller några dagar innan så är det jättesvårt för honom att bestämma sig. Hans bästa vän vet om mig, är nog den enda jag vet i hans närhet. Och hans exfru vet jag finns men inte mer än så. Så känns som jag skall vara hemlig? Han har barn i tonåren som ej vet om mig. 
    Han har träffat flera av mina vänner och även något syskon. Och då visat kärlek öppet. Så blir så rörigt i mitt huvud...

• Anonym (Vakna upp)

Nämen snälla TS, avsluta det där. Han vill inte att ni blir ett par och han sover hos en annan kvinna. Vakna upp!

• Anonym (Naiv)

Är du så godtrogen jämt...? Hon vet inte om dig och han dejtar henne fortfarande, typ. Även om de kanske inte kallar det dejta så sover han där, med armarna runt henne, de pussas och kramas och har sig. Allt han gör med dig gör han även med henne. Hon vet inte ens om att du finns. Och du "vet" inte om henne heller, dvs vad de faktiskt gör för han är inte ärlig mot någon av er.

Kontakta henne, berätta att ni dejtar och fråga vad de egentligen sysslar med eftersom han inte går att nå när han är med henne och att du vet att hon inte vet om dig. Eller så bryter du bara med honom.

• Anonym (Malin)

Bor hon i en annan stad så det är mest praktiskt att sova över? Annars är det lite konstigt, det hade jag också reagerar på. I praktiken är hon ett ex, inte en tjejkompis.
    Så vad det gäller sovandet hade jag satt ner foten, annars är det okej att han träffar dem ibland. Kanske är han en manlig förebild som sonen behöver?

• Anonym (Avis)
    Anonym (Malin) skrev 2025-02-11 19:02:42 följande:

Bor hon i en annan stad så det är mest praktiskt att sova över? Annars är det lite konstigt, det hade jag också reagerar på. I praktiken är hon ett ex, inte en tjejkompis.
    Så vad det gäller sovandet hade jag satt ner foten, annars är det okej att han träffar dem ibland. Kanske är han en manlig förebild som sonen behöver?

Hon bor i grannkommunen, tar 20 min med bil. Pappan till sonen har aldrig funnits med i bilden. Så han har berättat varför. Och hon har ej haft det lätt över huvud taget. Så han tycker väldigt synd om henne. Han har sagt till mig att jag inte skall vara orolig för han ser en framtid med mig även om det tar tid. Han är en alldeles för snäll person ibland. Även om jag inte tycker det här är snällt mot mig... Men sonen tycker mycket om han. Och han umgås med dem för han tycker synd om dem. Sonen har autism. Jag hade kunnat hantera det om han ej sovit där. Och det har jag sagt, men då sover han i gästrummet, säger han. 
  • Anonym (Tf)
    Anonym (Avis) skrev 2025-02-11 19:07:18 följande:
    Hon bor i grannkommunen, tar 20 min med bil. Pappan till sonen har aldrig funnits med i bilden. Så han har berättat varför. Och hon har ej haft det lätt över huvud taget. Så han tycker väldigt synd om henne. Han har sagt till mig att jag inte skall vara orolig för han ser en framtid med mig även om det tar tid. Han är en alldeles för snäll person ibland. Även om jag inte tycker det här är snällt mot mig... Men sonen tycker mycket om han. Och han umgås med dem för han tycker synd om dem. Sonen har autism. Jag hade kunnat hantera det om han ej sovit där. Och det har jag sagt, men då sover han i gästrummet, säger han. 
    Men snälla. Sluta lyssna på vad han säger och titta på vad han gör. Vad i hans handlingar visar att han är seriös och ser en framtid med dig?
  • Olsdotter
    Anonym (Avis) skrev 2025-02-11 18:48:13 följande:
    Blir avundsjuk på dejtens så kallade kompis

Asså, jag måste fråga det här. Jag brukar inte vara avundsjuk. Men har så svårt att hantera det här. 

Jag har dejtat en man i ca. 4 månader. Vi är inget par än, men jag skulle gärna vilja. Vi umgås nästan alltid när jag är barnfri.  Han har träffat min dotter vid 3 tillfällen, varav 2 hemma en kväll hos mig. Aldrig sovit över då. Annars sover vi alltid ihop. Ses alltså flera dagar i veckan.

När vi umgås beter vi oss som ett par gör. Kramas, pussas, även om vi är ute på stan ihop. Jag har nämnt att jag gärna blir ihop men har respekterat att han vill vi lär känna varandra ordentligt innan. Känner inte för att stressa heller, och vi har det väldigt bra när vi ses. Hörs på telefon varje kväll annars. Och vi säger att vi tycker om varandra. 

Men, han har ej tjejkompis som han umgås med ibland. Väldigt sällan. Men dem dejtade i somras. När han är hos henne så svarar han inte mig. Brukar dock inte skriva något heller för vet vart han är. Det sker mitt i veckan. Och han umgås med henne och hennes son, och sover där. Vet ju om att dem legat med varandra, han säger att dem inte gör det nu men förstår då inte varför han måste sova över där då. Här skulle han inte sova en vardag när jag har mitt barn. Och jag blir så nedrans avundsjuk! Han gillar inte att jag blir det, det vet jag. Men jag tycker inte det är speciellt roligt. Är jag knäpp?! 

Naturligtvis har han er båda och vill därför inte binda sig vid någon.

Acceptera eller släpp och gå vidare!
  • Anonym (Ebbot Lindberg)

Hon är inte ett ex - hon är hans flickvän!  

Vakna! 

Han kör fulspel mot er båda.  Om hon inte vet att du finns så ljuger han ju för henne om vad han sysslar med.

Familjen vet om henne men inte dig.  Kompisen som vet om dig är kanske nån som hjälper honom att ljuga om det behövs.  

Han kan ju lura i dig vilket skit han vill och du kommer aldrig kunna kontrollera det eftersom du inte finns...

Sluta var så naiv nu. 

• Olsdotter
    Anonym (Avis) skrev 2025-02-11 19:07:18 följande:
    Allt du tror dig veta om situationen kommer från honom. Tänk på det!
Svar på tråden Blir avundsjuk på dejtens så kallade kompis