Drar ni åt tampongsnöret?
En ändå rätt genuint utfunderad spök-farhåga, får man ju ge henne.
Haha aa tror ja fattar. mm de är enorma svåra att få in och är ändå inte ändamålsenliga. Men ändå så att om den går av gör ju inget den försvinner ju ingenstans hehe men hittade några bättre tamponger utomlands faktiskt. De gör inte ont att använda och funkar bra. Tror även några entreprenörer i Sverige höll på tillverka nya också. Borde va klara snart.
Haha ja kanske bättre att dra i den än att den hade en inbyggd funktion där ett röstmeddelande spelades upp typ att nu börjar det bli fullt för att senare börja blinka och larma högljutt när det är kritiskt 
Nja, jag håller inte med. (Info till de teoretiska så är inte slidan rörformad och strömmen av mens är inte konstant.) Det beror på vilken form tampongen antar efter rycket och när du använder den. Menstruation kommer inte i en ström som är konstant det är mer som tsunamis om man t ex innehaft liggande eller sittandes position. Dessa tsunamis strömmar på sidan av tampongen om ytterlaget är mättat. Om rycket gör tampongen kortare och mer kompakt kan det definitivt påverka funktionen. Dessutom kanske det gör att införande processen blir svårare.
Jag förstod inte när du gör rycket men det är förmodligen bättre att göra det efter att du stoppat in tampongen än före, p g a att då sluter den tätare. Om du märker då att snöret är ett problem d v s fastnar kan du bara trycka på. Om du inte hittar alla slidmuskler låtsas bajsa för att få slidmusklerna att slappna av och få den att komma ut av sig själv.
Jag vet inte riktigt om jag förstår frågan rätt, men enligt mina kunskaper i fysik bör inte uppsugningsförmågan i ett material påverkas av att man rycker i det. Om den kan suga upp t ex 20 ml så lär den ju inte helt plötsligt vara mättad efter typ 15 ml bara för att man har ryckt i den.
Storleken har ingenting med uppsugningsförmåga att göra. Det finns mindre tamponger som suger mer än en större variant av annat värke. Precis som vissa toapapper, blöjor, bindor, disktrasor mm som är tunnare men har större uppsugningsförmåga än tjockare varianter.