Inlägg från: Anonym (Paradox) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Paradox)

Kvinnors sexuella makt=Kvinnliga orgasmglappet

Att kvinnor har lättare att få en sexpartner bidrar troligen hel del till kvinnliga orgasmglappet. 
    Kvinnor behöver inte prestera lika mycket för att få sex jämfört med en man.
    Nu ska skulden vara på en man om han blir utan sex, om kvinnan blir utan orgasm vid sex och om mannen blev utan orgasm vid sex.. Ansvaret för kvinnors sexliv läggs på männen. 
    Är det inte dags att kvinnor vet vad de vill ha sexuellt?. 

• Svar på tråden Kvinnors sexuella makt=Kvinnliga orgasmglappet
  • Anonym (Paradox)
    Anonym (Svår fråga) skrev 2025-02-11 23:22:44 följande:
    Jag tror problemet är åt andra hållet. Kvinnor saknar sexuell makt. Kvinnor gör galet mycket för att attrahera män för att det är inlärt i flera tusende år att det är så de och deras barn överlever  Om vi (kvinnor) har sex med många män finns tusen skällsord för oss om vi inte har sex med någon finns också tusen skällsord för oss. De flesta av oss vill bara ha normal sex men det är så svårt. Vad vi än gör blir det fel. Alla vill väl ha orgasm både män och kvinnor. Hur gör vi detta tillsammans? Förlåt, jag har inga svar bara frågor. Men min absoluta åsikt är att skuldens är inte kvinnans eller mannens.
    Knappast. Snarare gör kvinnor vanligen mindre för att attrahera en man än tvärtom. 
    Om man har lättare att få en sexpartner bara för man är född som kvinna så behöver man inte ha bra kunskaper som kvinna hur sex går till. 
    Man för fördelen att kunna få en sexpartner oavsett vilken kunskap man har hur sex går till. 

Även i andra sammanhang så kan det diskuteras exempelvis om att fördelen att få ett bra jobb som man kan innebära att någon kvinna som är bättre egentligen kan missgynnas. 
  • Anonym (Paradox)
    Tukt skrev 2025-02-12 20:27:27 följande:

För varje sådan här gnälltråd blir kvinnor generellt allt mindre intresserade av att ha sex med oss män. Så håller du på ett tag till är du inte längre ensam.

I så fall så blir det mer "rättvist" .......
    Kvinnor ska behöva prestera mera för att få sex som de uppskattar... 
  • Anonym (Paradox)
    klyban skrev 2025-02-15 15:36:08 följande:

Nä, det behöver hon inte alls, det är så nog att de ska pretera mindre och istället lägga kraften på det dom tycker är skönt och itne sin partner.

Övrigt har dina trådar inte ökat i kvalitet, och man kan undra varför samma frågor ställs om och om igen.

Då kan männen prestera mindre i så fall. 
  • Anonym (Paradox)
    klyban skrev 2025-02-15 15:36:08 följande:

Nä, det behöver hon inte alls, det är så nog att de ska pretera mindre och istället lägga kraften på det dom tycker är skönt och itne sin partner.

Övrigt har dina trådar inte ökat i kvalitet, och man kan undra varför samma frågor ställs om och om igen.

Och hur mycket tid menar du att kvinnor lägger på att hitta män som de sedan är missnöjda med?
    Kvinnor ska alltså enligt dig behöva prestera ännu mindre än vad de gör? 
  • Anonym (Paradox)
    klyban skrev 2025-02-15 17:47:33 följande:

Det enda du berättar är att du stundtals förnekar din biologiska funktion och kåthet.

Du är den enda som kan ge dig bra sex, och vill du inte så kommer du aldrig få det.

Och även med en tråkig partner, så är det enkelt att ge sig själv fantastisk skön sex.
    Sen i efterspelet så kanske man inte känner en tråkig partner är värd att pröva igen.

Men det är bara du själv som kan ge dig bra sex, och vill du inte, så får du inte detta.
    Något jag lärde mig i ung ålder att trigga mig till kåthet, är det enda sättet att få riktigt skön sex.

Den dagen du inser detta, så kommer du märka att allt blir så mycket bättre.

Och nu plötsligt lägger du skulden på denna kvinna. 
    Du sa ju precis att kvinnor ska behöva anstränga sig ännu mindre. 
Svar på tråden Kvinnors sexuella makt=Kvinnliga orgasmglappet