Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

En fråga till kvinnor

Anonym (Linn) skrev 2025-02-13 09:01:07 följande:
    Ja, jag var ironisk. På FL låter det som varenda kvinna kan tänka sig en kort man, men det är bullshit i reality. 
    Linn har ju helt rätt här.
    Och det finns flera undersökningar som bevisar detta också...
    Inte minst här på FL.

Enligt denna undersökning vill 82% kvinnorna på FL ha en man som är över 180 cm. 
    Drygt 60% vill ha en man över 185 cm.

www.familjeliv.se/forum/thread/75057481-tjejer-vilken-langd-ar-sexigast-pa-killar
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Herregud) skrev 2025-02-13 11:53:18 följande:
    Du måste skämta nu. En tråd på FL är ingen undersökning. Det var 26 personer som röstade!!!  

Är för övrigt gift med en man på under 170. Kunde inte bry mig mindre om längd.
    Vi tar denna då... Dubbelt så många svar.

www.familjeliv.se/forum/thread/81176118-vilken-langd-foredrar-du-hos-man-bara-for-kvinnor

Fortfarande vill 74% av kvinnorna ha en man över 180 cm.
    Och 87% vill ha en man över 175 cm.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Herregud) skrev 2025-02-13 12:02:19 följande:
    För att få ett trovärdigt svar behöver man betydligt fler svarande. Framför allt behöver man veta vem det är som svarar. Kan ju vara en massa bittra män som svarat.
     Varenda undersökning du plockar fram visar detsamma. Ser man inte mönstret här är man ganska korkad...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Herregud) skrev 2025-02-13 12:26:01 följande:
    Jag tror att många kvinnor tycker att långa män är attraktivt. Men att sitta och använda det som anledningen till att man inte hittar någon blir bara löjligt, då även korta män har relationer. Bara att titta dig omkring ute i livet. Eller så sitter du hemma och letar "undersökningar" för att bevisa att du har rätt och därför aldrig kommer att hitta någon. För hemska tanke om anledningen till att du inte hittar någon faktiskt är något annat med dig.
    Fast det är ändå intressant att diskutera.  Och att vara medveten om att utbudet minskar radikalt för en kort är något man måste ta hänsyn till... Då korta män blir dissade i mycket högre utsträckning.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Gillar skillnaden) skrev 2025-02-13 13:30:31 följande:

Alfahannen är mer bitter över sin längd än mig och jag är 132cm och män ser mig i bästa fall som en punkt i en bucketlist "sätta på en dvärg".

Men han är mer bitter ändå :) Inte särskilt alfa-hane mässigt! :D

Att vara kort är inte samma nackdel för en kvinna som en man.  Förutom då att korta kvinnor har lättare att lägga på sig vikt dock ... 
    För vikten spelar större roll.

Möjligen kan korta män jämföras med extremt långa kvinnor.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Herregud) skrev 2025-02-13 14:25:56 följande:
    Klart att man kan diskutera, men längden är verkligen inte det enda som påverkar när man väljer partner. Hörde på radion i morse att forskare tror att nedgången blev barnafödande i stor utsträckning beror på att män och kvinnor har olika politiska åsikter. Många kvinnor vill inte ha högerröstande män. Men det diskuteras nästan aldrig. Det är ALLTID kortheten. Och det börjar bli tröttsamt.
    Har inte män och kvinnor i alla tider haft olika politiska åsikter?

De borde forska mer på kvinnors övervikt. Vilket jag tror är den främsta anledningen till att barnafödandet har gått ner...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Herregud) skrev 2025-02-13 14:46:04 följande:
    Samhället har blivit mer polariserat. Inte många kvinnor som vill skaffa barn med en Sverigedemokrat, till exempel.

www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/opinionsforetaget-politiska-asikter-kan-paverka-barnafodandet
    Det där tror jag är Rappakalja...
    Jag har aldrig fått frågan om vilket parti jag röstar på... Däremot har jag fått frågan om hur lång jag är.

Kvinnors vikt spelar mkt mkt större roll...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Eli) skrev 2025-02-13 15:07:02 följande:
    Varför är jag inte förvånad att du som tror att clickbaitartiklar är detsamma som vetenskapliga artiklar tror att en random poll på fl fungerar som empirisk studie 😂😂😂
    Längden trumfar allt för kvinnor.
    Medan vikten trumfar för män.

"These findings are confirmed for both males and females, but being taller seems to be more relevant for males, while being thinner is more important for females. We have also found that taller and thinner females and males tend to be married with partners earning higher labor incomes. These findings were robust to a number of checks."

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25280116/

www.vice.com/en/article/dating-tall-man-advantage-love-island/

"
    It?s also why every woman on Love Island immediately lists ?tall? as their most desired personality trait upon entering the villa. On last Monday?s episode, newcomer Molly-Mae incurred the wrath of Yewande for saying that her date Danny was exactly her type: ?It?s because he?s tall. He?s so tall. Tall boys are just a thing for me.?
    Self-professed ?tall whore? Catherine, 26, says she finds tall men irresistible. ?I?m 5?10? so prefer to go for tall guys,? she tells me over DMs. ?I?m currently obsessed with a guy who is 6?5? and I KNOW is a drug addict, but he?s so tall that I can?t pull myself away. I can, with 100 percent certainty, tell you I would not be anywhere near as interested in him if it wasn?t for his height.?

"Sarah, 31, is 5?4? and says she ?can?t feel an emotion? towards men under 6?3?. ?The appeal is [related to] Jimmy Stewart [6?3?] and Jarvis Cocker [6?2?] fantasies and the fact that meme culture has ruined my brain and driven me toward the ?long bois?,? she explains. ?My partner is 6?5? and I haven?t had to reach for anything in years.?
    Has a man?s height ever blinded her to his less desirable traits ? like a bad personality? ?I don?t regret a thing, but in hindsight, a man wearing an exact costume replica of Frank from Donnie Darko is not someone I would have snogged in a library had he been the size of Peter Rabbit.?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Eli) skrev 2025-02-13 15:34:11 följande:
    Nämen gud så vetenskapligt belagd denna krönika om en jävla dokusåpa är då...
    Missade du den första vetenskapliga undersökningen?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Sina) skrev 2025-02-13 15:39:58 följande:
    Fast att du väljs bort har ingenting med din längd att göra. Alls.
    Men om större delen av kvinnorna söker en lång man så är det givet att jag välja bort av den stora massan. Oavsett politiska åsikter.
Svar på tråden En fråga till kvinnor