• Anonym (Nyfiken)

Varför överskattar många män sin attraktionsnivå?

Min 20-åriga dotter skulle på fest häromdagen och konstaterade krasst att alla killar som skulle vara där var rätt fula. Hon tyckte dom kunde bry sig mer om sitt utseende och gå på gymmet och anstränga sig lite. Hon menade att dessa fula killar stöter på tjejer som är väldigt mycket snyggare än dom och självklart får dom inte napp då. Kunde inte låta bli att tänka på dom singlar som är män runt 50 år som jag har i min närhet och ser precis samma mönster där. Singelmännen är antingen rent ofräscha eller har nackdelar som kort längd och tunnhårighet emot sig men tycker ändå att den som ev kontaktar dom på dejtingappar inte duger medan dom själva klagar på att alla kvinnor (som är på tok för snygga för dom) inte svarar dom.

Eftersom dottern och jag trots vår stora åldersskillnad upplever samma sak kan man inte låta bli att undra varför ingenting hänt på den tiden. Män oavsett ålder verkar sakna självinsikt i på vilken nivå deras egen attraktionsnivå ligger eller är det bara så enkelt att dom lever på hoppet att om dom försöker få intresse från 1000 kvinnor som är för snygga för dom så ska nån ändå en dag ha ett svagt ögonblick och gilla dom, vilket händer väldigt sällan. Vad tror ni andra anledningen är?

• Svar på tråden Varför överskattar många män sin attraktionsnivå?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (M)

Jag kan fastna för män som tydligen är under min nivå. Jag bryr mig inte om vad andra tycker att jag ska ha. Låt folk söka vad de vill och sköt dig själv.

• Anonym (Inte en välgörenhet)

Fula män är inte en välgörenhetsinrättning eller en reservplan för mindre attraktiva kvinnor och vi ogillar när vi förväntas vara det.

Hellre ensam än att vara med någon bara för att slippa vara ensam. Så vi siktar högt och går det inte så går det inte helt enkelt.

• Anonym (Toker)

För att de raggar på allt med fitta och är knull-bart tills de får napp.

Ser bra ut. Men det förutsätter att tjejen jag möter gillar min stil, inte alla som gör det. Andra älskar den. Raggar på de jag vill ha utan att bekymra mig om tjejen ligger över/under min nivå.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (M) skrev 2025-02-12 09:44:52 följande:

Jag kan fastna för män som tydligen är under min nivå. Jag bryr mig inte om vad andra tycker att jag ska ha. Låt folk söka vad de vill och sköt dig själv.

Vet inte vem här som bryr sig om "vad du ska ha". Tror bara det är du själv.

Själva poängen är att många killar/män blir utan flickvän just för att dom försöker få kvinnor som är för snygga för dom utan att vilja anstränga sig utseendemässigt själva. Sen står dom oförstående kvar i singelträsket och klagar på att "ingen" vill ha dom trots att nån i deras egen nivå kanske visst vill ha just dom.
  • Lynx123

Lyssna på senaste avsnittet av "I huvudet på Louise Epstein". Handlar just om det!

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Inte en välgörenhet) skrev 2025-02-12 09:49:07 följande:

Fula män är inte en välgörenhetsinrättning eller en reservplan för mindre attraktiva kvinnor och vi ogillar när vi förväntas vara det.

Hellre ensam än att vara med någon bara för att slippa vara ensam. Så vi siktar högt och går det inte så går det inte helt enkelt.

Fast väldigt många män klagar på att dom inte hittar nån så helt tillfreds med sin singeltillvaro är det nog rätt många som inte är. 50-åringarna som jag känner som är singlar är knappast det. Dom klagar på att dom kvinnor som kontaktar dom inte är snygga nog och att ingen som dom kontaktar vill svara. En av männen har lyckats skaffa ett kk, men det är tydligen ingen han vill visa sig offentligt med för hon är inte tillräckligt snygg.
  • Anonym (M)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-02-12 09:57:53 följande:
    Vet inte vem här som bryr sig om "vad du ska ha". Tror bara det är du själv.

Själva poängen är att många killar/män blir utan flickvän just för att dom försöker få kvinnor som är för snygga för dom utan att vilja anstränga sig utseendemässigt själva. Sen står dom oförstående kvar i singelträsket och klagar på att "ingen" vill ha dom trots att nån i deras egen nivå kanske visst vill ha just dom.
    Nej det är inte jag själv, jag vet väl vad folk säger att de tycker. Och jag skiter i deras och dina åsikter om nivåer, jag väljer de män jag vill oavsett vilken låg nivå du anser att de ligger på.

Jaha, men då kan jag tala om för dig att kanske de männen anser det finns ingen anledning att välja någon som vill ha dem om intresset inte är ömsesidigt. Varför skulle någon vilja det?
  • Anonym (halvful man)

Ja, det är trist att vara en halvful man. Lyckligtvis är ju kvinnor lite mindre utseendefixerade än vad vi män är, så jag kan kompensera lite övervikt och dålig klädstil med att vara väldigt framgångsrik, intelligent och en i allmänhet underbar person. Därför är jag tillsammans med en kvinna som är vacker, intelligent, varm och dessutom gudomlig i sängen!

• Anonym (Vilhelm)

För att de gillar sig själva. Och bra självförtroende är mer attraktivt än dåligt självförtroende.

Andelen "fula" är nog ganska lika för kvinnor och män. Oftast hittar de väl varann ändå 

Själv vet jag inte hur snygg jag är, men jag har aldrig varit ensam (60+). Mina kvinnor har varit alldagliga men charmiga.

Jag kanske har fördomar, men har en känsla av att klassiskt vackra kvinnor är svåra. De är vana vid att bli uppvaktade, tycker det är tjatigt med män som går på utseende, avvisar nog fler och deras självförtroende skadas av att de misstänker att mannen framför henne vill ha henne för utseendet, inte för hennes själ. 

Kanske är det samma sak med vackra män.

Svar på tråden Varför överskattar många män sin attraktionsnivå?