• Anonym (Celibatmannen)

Ta upp ämnet om ”älskarinna”

Jag älskar min fru. Vi har ett bra liv med gemensamma intressen. Det är bara sexlivet i princip är heldött de senaste 2 åren efter att hon började på en medicin.

Jag är vältränad och hon säger att hon tänder på mig men hon känner inte för sex och när vi väl har det känns det nästan som att jag tvingar mig på henne.

Om hon skulle föreslå att skaffa sig en älskare skulle jag känna mig otroligt sårad och ledsen.  Jag skulle behöva en älskarinna hur tar man upp det på ett sätt som gör att min fru inte blir sårad?

• Svar på tråden Ta upp ämnet om ”älskarinna”
  • Epikuros

Det finns spontan lust - som är det vi tänker på när vi föreställer oss att sex blir av. Alltså, helt plötsligt känner man för sex, lägger in en stöt på sin partner som i sin tur blir tänd och så har man sex. Nästan alla par har spontan lust i början av sina förhållanden, men denna lägger sig oftast för en eller båda parter efter ett tag.
    Men det finns också responsiv lust - som är att man inte spontant tänker på eller känner för sex, men där kåtheten vaknar när man väl börjar göra sexiga grejer. 
    Kolla upp detta. De flesta böcker som tar upp sexlöshet brukar snacka en hel del om detta, eller varför inte lyssna på lite poddar. En podd - "Sex, love and elephants" - har många avsnitt som handlar om responsiv lust. 

• Anonym (Meloner)
    Anonym skrev 2025-02-12 11:58:53 följande:

Det finns inget sätt att föreslå för sin fru att man vill göka med någon annan utan att hon blir ledsen och arg.

Haha, jag hade blivit glad.

Jag hade inte haft något emot att fortsätta projektet livet och det andra vi gör ihop men sex- nä jag är rätt mätt på honom där.
  • Anonym (Celibatmannen)

Jag tog upp det med henne. Hon blev sårad, förbannad och ledsen. Hon har kännt sig maktlös under en längre tid och ibland "kännt sig skyldig" sa hon men att hon hoppades att jag skulle älska henne så mycket och förstå osv.

Just nu är det ingen bra stämning mellan oss i alla fall...

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Celibatmannen) skrev 2025-02-14 13:27:55 följande:

Jag tog upp det med henne. Hon blev sårad, förbannad och ledsen. Hon har kännt sig maktlös under en längre tid och ibland "kännt sig skyldig" sa hon men att hon hoppades att jag skulle älska henne så mycket och förstå osv.

Just nu är det ingen bra stämning mellan oss i alla fall...

Hade hon ingen förståelse för att du mår dåligt över att leva ofrivilligt sexlös? Kan hon byta medicin?
  • Anonym (Celibatmannen)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-02-14 14:19:02 följande:
    Hade hon ingen förståelse för att du mår dåligt över att leva ofrivilligt sexlös? Kan hon byta medicin?
    Verkliga hon skulle haft förståelse. Men ADHD medicinen hon äter nu ger henne inte direkt några andra biverkningar och i princip allt annat hon provat får hon biverkningar av. Hon är en helt annan person numera och skulle nog kunna tänka sig att leva själv med sitt barn.
  • Anonym (Ouch)

Som sagt hon lär bli sårad särskilt eftersom det beror på medicineringen och inte att hon har tappat lusten på egen hand så att säga. Kommer hon äta medicin för alltid eller under en period? Är det det senare är det bara att vänta. Annars försök byta medicin om möjligt, prata med läkare om vad man kan tänkas göra osv.

Och så det där med älskarinna - tror du att det bara är att gå och plocka en från närmaste träd? Som någon skrev innan hur många tror du har lust att bara vara ett bekvämt hål åt en gift man som inte får det hemma? Inte så många va...

Det är rätt fantastiskt hur många män som tror att det bara är att "skaffa en älskarinna" i verkligheten ser det nog lite annorlunda ut  

• Anonym (Guckosko)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-02-14 14:19:02 följande:
    Att ha förståelse är en sak, att okeja att mannen knullar på annat håll är en annan.
    Hade min man föreslagit det så hade jag bett honom att dra åt helvete.
  • Anonym (f)
    Anonym (Njä) skrev 2025-02-13 09:45:55 följande:

Oavsett hur du säger det så kommer hon bli sårad.
    är det inte bättre att ni tillsammans tar tag i medicineringen, kanske finns det annat som inte ger den biverkningen eller annat som kan göras för att kunna ta bort medicinen.

ps. Få kvinnor vill vara älskarinnor och bara få smulorna. Enligt min uppfattning så går det med på det i början i hopp om en relation.

Folk är olika. Själv tycker jag älskarinnarollen är trevligare än familjeliv och vardag ihop. Hade inte velat ha relation med min älskare och är inte alls svartsjuk på frun.
  • Anonym (Celibatmannen)
    Anonym (Ouch) skrev 2025-02-14 15:19:06 följande:

Som sagt hon lär bli sårad särskilt eftersom det beror på medicineringen och inte att hon har tappat lusten på egen hand så att säga. Kommer hon äta medicin för alltid eller under en period? Är det det senare är det bara att vänta. Annars försök byta medicin om möjligt, prata med läkare om vad man kan tänkas göra osv.

Och så det där med älskarinna - tror du att det bara är att gå och plocka en från närmaste träd? Som någon skrev innan hur många tror du har lust att bara vara ett bekvämt hål åt en gift man som inte får det hemma? Inte så många va...

Det är rätt fantastiskt hur många män som tror att det bara är att "skaffa en älskarinna" i verkligheten ser det nog lite annorlunda ut  

Alltså verkar inte vara så svårt. Skapade ett konto på en kontakt sajt förra helgen och redan har tre kvinnor hört av sig som jag börjat skriva med. Det känns spännande men samtidigt OTROLIGT FEL. Jag har aldrig varit otrogen och känner att jag är påväg åt helt fel håll.
  • Anonym (Ragnar)
    Anonym (Celibatmannen) skrev 2025-02-14 16:16:37 följande:
    Alltså verkar inte vara så svårt. Skapade ett konto på en kontakt sajt förra helgen och redan har tre kvinnor hört av sig som jag börjat skriva med. Det känns spännande men samtidigt OTROLIGT FEL. Jag har aldrig varit otrogen och känner att jag är påväg åt helt fel håll.
    Du kan ju se ditt nätfiske som ett sätt att testa dina känslor och preferenser. Jag har också gjort något liknande, men alltid avstått och inte varit otrogen en enda gång under 45 år (med två olika fruar).

Duktig eller tråkig, det är frågan.
  • Anonym (Finns inte)
    Anonym (Ragnar) skrev 2025-02-14 16:24:08 följande:
    Duktig eller tråkig, det är frågan.
    Man är varken duktig eller tråkig för att man inte sviker sin partner.
Svar på tråden Ta upp ämnet om ”älskarinna”