• Hotrod

Vilken personlighetstyp är ni?

Har ni tagit ett personlighetstest för att få reda på vilken personlighet ni är?
    Jag fick ISTJ (Realist) och jag tycker att det stämmer bra.

Burnout
  • Svar på tråden Vilken personlighetstyp är ni?
  • Anonym (L)

Det finns många olika test. Ingen aning om vad ISTJ står för, det känner jag inte igen från de jag gjort (många år sedan senast).

• Anonym (Personlighetsstörd)

Fungerar sådana test om man är personlighetsstörd?

• Hotrod
    Anonym (Personlighetsstörd) skrev 2025-02-12 13:24:05 följande:

Fungerar sådana test om man är personlighetsstörd?

Bra fråga men jag tror att testet kan fånga upp det för det var många frågor att svara på.
    Dock beror det nog på vilken personlighetsstörning det handlar om.
    Har man flera personligheter så är det nog inte tillförlitligt.

Burnout
  • PH76

Kommer inte ihåg bokstäverna men mest grön och sen röd.

• Freddie K

Jag vill inte ta något personlighetstest för jag vill inte se vilken typ av personlighet jag har. Dels för att jag inte kanske skulle tycka om den typen av personlighet jag har, dels för att jag kanske inte skulle tycka att det stämde på mig. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • jeolpeol

Jag tog såna för säkert tio år sedan men de gav nästan alltid olika svar. Det vanligaste var dock att jag var INTP eller ENFP och en blågrön personlighet. Det stämmer säkert bra men å andra sidan tycker jag att jag stämmer in lika mycket på andra personlighetstyper också.

OCEAN-testet tycker jag stämde bra men jag blev förvånad över hur låga poäng jag fick på neuroticism, jag ville ju bestämt tro att jag är en neurotiker 😁

Hotrod skrev 2025-02-12 13:31:35 följande:

Bra fråga men jag tror att testet kan fånga upp det för det var många frågor att svara på.
    Dock beror det nog på vilken personlighetsstörning det handlar om.
    Har man flera personligheter så är det nog inte tillförlitligt.

Nu blev jag sugen på att testa. Vilken typ av personlighetstest rekommenderar du?
  • Anonym (C)

Den typ som trivs med ordning, strukturer,  sunda regler och logiskt tänkande. Detta behövs för en trygg och civiliserad tillvaro.

• Hotrod
    Anonym (Personlighetsstörd) skrev 2025-02-12 15:49:12 följande:
    Nu blev jag sugen på att testa. Vilken typ av personlighetstest rekommenderar du?

MBTI (Myers Briggs)

Burnout
    Hotrod skrev 2025-02-12 16:17:20 följande:

MBTI (Myers Briggs)

Tack, skall kolla!
Svar på tråden Vilken personlighetstyp är ni?