Hej!Jag blir M19 idag och kommer bli utkastad av min mamma. Hon lever på socialbidrag, och jag är arbetslös samtidigt som jag går sista året på gymnasiet. Tyvärr kommer jag inte kunna ta studenten i år, då jag blev avstängd från skolan igår.Jag har haft jobb tidigare, men inget som är aktuellt just nu. Min mamma vill kasta ut mig eftersom jag inte har ett jobb, trots att jag aktivt söker. Anledningen till att jag inte kunde fortsätta i skolan och jobba var en ryggsjukdom som har påverkat mig både fysiskt och psykiskt. Innan dess var allt bra, men ju äldre jag blev under tonåren, desto sämre blev det. Problemen började redan i sjuan på högstadiet.Jag hade även en praktikplats som fastighetstekniker genom skolan, men var tvungen att avsluta den. Jag har tagit körkort och tidigare jobbat inom olika branscher, allt från vården till butik.Min fråga är: Kan socialtjänsten hjälpa mig med tillfälligt boende tills jag får ett jobb? Alltså, kan jag leva på försörjningsstöd en kort period tills jag är självförsörjande?Jag hoppas att någon som har varit i samma situation kan ge råd. Nk får jättegärna fråga mig.