Inlägg från: Anonym (Förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad)

Pojke i puberteten

Har lite svårt att veta hur jag ska prata med min 12-årige son som är i puberteten. Han har en tjejkompis som är jämngammal och som han umgås med efter skolan ibland. Jag har väl tänkt att de bara är kompisar. Meen blir nu lite osäker då jag ser i sökhistoriken på mobilen att han söker efter att han mår dåligt av att runka till sin tjejkompis bästa vän... (Vi har samma konto på mobilen) Hur ska jag prata med honom om sex? Har ni tips? 

• Svar på tråden Pojke i puberteten
  • Anonym (Förvirrad)

Ja, jag borde kanske separera våra konton? Jag tänkte mest att jag ville se att han kollade på våldsamma klipp på Youtube liksom. Han är ju ändå 12, inte 15.

• Anonym (Förvirrad)

Att han INTE kollade på våldsamma klipp ska det stå haha 

• Anonym (Förvirrad)

Jag tycker att han har rätt till ett privatliv. Jag blev nog bara lite chockad över att han och tjejkompisen uppenbarligen inte bara är kompisar. Han är hos henne flera timmar efter skolan och hennes föräldrar är inte hemma. Blev osäker på om jag borde göra något. Nu känner jag mig dum som kan se vad han söker google... alltså tidigare har det ju varit barnsliga klipp men nu är det ju sexuella grejer och då känner jag att jag kommer för nära. 

Jag vet inte vad jag ville med tråden egentligen. Mer att jag är ensamstående och hans pappa är inte med i bilden. Jag har ingen att bolla sånt här med. 

Svar på tråden Pojke i puberteten