• Anonym (Ompa)

Han ifrågasätter den gamla bilden på profilen

Jag börjar bli så fruktansvärt less på det här. Första gången trodde jag han skämtade, men nu kom det upp igen.

Han hade en väldigt gammal profilbild på appen vi träffades och han ser inte alls ut så idag... många kilo mer, dåliga tänder och allmänt sliten... och jo, det var inte så lätt att ta in första gången vi sågs, att han inte såg ut så som jag fått tro. Första stunden övervägde jag faktiskt att dra mig ur, men jag kunde inte... för personen där under var ju ändå densamma.

Igår kläckte han ur sig att jag aldrig skulle ha träffat honom om han haft en ny bild, att jag bara ville träffa den han hade bild på. Den han inte är längre. Och nej, det kanske jag inte hade, MEN jag stannade trots att jag kände mig väldigt vilseledd. För att jag faktiskt förälskat mig i honom. Hans kommentar känns bara elak, som att jag gjort något fel. Det var han som valde att ha en gammal bild, hur jag hade reagerat med en ny kommer vi aldrig få veta.

• Svar på tråden Han ifrågasätter den gamla bilden på profilen
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Ompa) skrev 2025-02-13 09:13:05 följande:
    Han ifrågasätter den gamla bilden på profilen

Jag börjar bli så fruktansvärt less på det här. Första gången trodde jag han skämtade, men nu kom det upp igen.

Han hade en väldigt gammal profilbild på appen vi träffades och han ser inte alls ut så idag... många kilo mer, dåliga tänder och allmänt sliten... och jo, det var inte så lätt att ta in första gången vi sågs, att han inte såg ut så som jag fått tro. Första stunden övervägde jag faktiskt att dra mig ur, men jag kunde inte... för personen där under var ju ändå densamma.

Igår kläckte han ur sig att jag aldrig skulle ha träffat honom om han haft en ny bild, att jag bara ville träffa den han hade bild på. Den han inte är längre. Och nej, det kanske jag inte hade, MEN jag stannade trots att jag kände mig väldigt vilseledd. För att jag faktiskt förälskat mig i honom. Hans kommentar känns bara elak, som att jag gjort något fel. Det var han som valde att ha en gammal bild, hur jag hade reagerat med en ny kommer vi aldrig få veta.

Han har nog rätt, med en nyare bild hade du kanske inte ens börjat prata med honom. Nu gjorde du det, och fick se hur han är, vilket du gillar. Sedan vid träffen så vann hans personlighet över hans utseende, vilket var hans mål/önskan. Så varför gnäller han nu, det var ju detta han ville skulle ske. 
  • Anonym (yoghurt)

Han låter som en sådan man måste säga ifrån till på skarpen. Liksom, det är ju HAN som har vilselett dig och sedan är han bitter över att han fått dig. Det är ett skevt resonerande, det fattar alla, inklusive han själv. Därmed så tror jag han är en sån som använder dig som projektionsyta för sitt eget missnöje. Sluta vara den ytan.

Vidare, låter som du är värd bättre... Varför nöja sig med en bitter person som är allmänt sliten? Viktigast är att personen är fräsch och schysst, den behöver inte vara vacker.

Och man kan faktiskt fixa tänder.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Ompa)

Att fixa hans tänder skulle bli en väldigt dyr historia och han har dessutom tandläkarskräck, vilket är orsaken till att de ser ut som de gör.

• Anonym (stud)

Visar ju bara hur osäker han är och inte släppt det. Det vänds som något aggressivt/skjutande mot dig för han vill ha bekräftelse att han är ok som han är idag.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Ompa) skrev 2025-02-13 09:30:01 följande:

Att fixa hans tänder skulle bli en väldigt dyr historia och han har dessutom tandläkarskräck, vilket är orsaken till att de ser ut som de gör.

Fast även tandläkarskräck går att fixa. Om man är intresserad vill säga. 
  • Anonym (råger)
    Anonym (Tandläkare) skrev 2025-02-13 09:26:55 följande:
    Inte så ofta det händer
    Förstår att du som Tandläkare inte tror det men sanningen är att folk åker
    till andra länder där det kostar en tredjedel av vad du tar. 
  • Anonym (Ompa)
    Anonym (Mia) skrev 2025-02-13 09:54:29 följande:
    Fast även tandläkarskräck går att fixa. Om man är intresserad vill säga. 
    Han har ändå inte råd, men hela den här diskussionen är irrelevant för tråden.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Ompa) skrev 2025-02-13 12:56:53 följande:
    Han har ändå inte råd, men hela den här diskussionen är irrelevant för tråden.
    Fast det är en prioriteringsfråga. Men visst, det är hans fulla rätt att inte bry sig. 
Svar på tråden Han ifrågasätter den gamla bilden på profilen