• Anonym (Ompa)

Han ifrågasätter den gamla bilden på profilen

Jag börjar bli så fruktansvärt less på det här. Första gången trodde jag han skämtade, men nu kom det upp igen.

Han hade en väldigt gammal profilbild på appen vi träffades och han ser inte alls ut så idag... många kilo mer, dåliga tänder och allmänt sliten... och jo, det var inte så lätt att ta in första gången vi sågs, att han inte såg ut så som jag fått tro. Första stunden övervägde jag faktiskt att dra mig ur, men jag kunde inte... för personen där under var ju ändå densamma.

Igår kläckte han ur sig att jag aldrig skulle ha träffat honom om han haft en ny bild, att jag bara ville träffa den han hade bild på. Den han inte är längre. Och nej, det kanske jag inte hade, MEN jag stannade trots att jag kände mig väldigt vilseledd. För att jag faktiskt förälskat mig i honom. Hans kommentar känns bara elak, som att jag gjort något fel. Det var han som valde att ha en gammal bild, hur jag hade reagerat med en ny kommer vi aldrig få veta.

• Svar på tråden Han ifrågasätter den gamla bilden på profilen
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ompa) skrev 2025-02-13 15:38:29 följande:
    Vad har han att vara ledsen över?
    Han är kanske orolig för att du inte tycker att han är attraktiv? Såna tankar kan man ju ha. Tycker som sagt inte att det är okej att han anklagar dig när det är han som gjort fel och inte du. Men själva tanken kan jag förstå. Även om han har sig själv att skylla. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ompa) skrev 2025-02-13 15:38:29 följande:
    Vad har han att vara ledsen över?
    Svaret på din fråga står ju i mitt inlägg som du svarade på? Alltså att han kanske känner det som att hans utseende inte duger. Inte att du har gjort fel för det har du inte. Om man väljer en gammal bild har man kanske komplex och låg självkänsla och negativa tankar om sig själv. Du kan alltså inte relatera till eller förstå hur jag menar överhuvudtaget? 
  • Anonym (K)

Du valde att stanna trots att han uppvisar en enormt stor (manipulativ) röd flagga. Att han nu säger att du skulle aldrig valt honom om han hade en verklig bild på sig själv är också manipulation.

Du är med andra ord manipulerad. 

• Anonym (Tess)

Han låter manipulativ och taskig. 

• Anonym (Ompa)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-13 15:51:39 följande:
    Svaret på din fråga står ju i mitt inlägg som du svarade på? Alltså att han kanske känner det som att hans utseende inte duger. Inte att du har gjort fel för det har du inte. Om man väljer en gammal bild har man kanske komplex och låg självkänsla och negativa tankar om sig själv. Du kan alltså inte relatera till eller förstå hur jag menar överhuvudtaget? 
    Jag förstår inte vad han har att vara ledsen över, jag har ju inte dissat honom.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ompa) skrev 2025-02-13 16:35:22 följande:
    Jag förstår inte vad han har att vara ledsen över, jag har ju inte dissat honom.
    Nej, men han kanske tror att du gillar hans personlighet men tycker att han är ful. Du har inte gjort nåt fel men han kanske tror att du känner så. Han kanske har komplex och känner sig ful och är ledsen över det. 

Allt handlar ju inte bara om att inte bli dissad. Man vill kanske känna sig åtrådd. Har du aldrig känt dig osäker på dig själv? 

Vad svarade du när han sa att han inte trodde att du hade varit intresserad om han haft en nytagen bild? Vad sa du då? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (K) skrev 2025-02-13 16:12:06 följande:

Du valde att stanna trots att han uppvisar en enormt stor (manipulativ) röd flagga. Att han nu säger att du skulle aldrig valt honom om han hade en verklig bild på sig själv är också manipulation.

Du är med andra ord manipulerad. 

Enormt manipulativ? Kan vi verkligen vara säkra på det utifrån den lilla info vi har? KAN det kanske vara så att han hade en dålig dag och fiskade komplimanger? Kan det ha varit en "ser-jag-tjock-ut"-kommentar? Kanske hoppades han att TS skulle svara "Jodå Älskling, jag hade visst varit intresserad om du haft en nytagen bild för jag tycker att du är minst lika snygg nu som då!" Det är väl ändå mänskligt att ibland jaga lite ytlig bekräftelse? MÅSTE man vara elak och manipulativ för det? 
  • Anonym (Ja)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-13 17:01:06 följande:
    Enormt manipulativ? Kan vi verkligen vara säkra på det utifrån den lilla info vi har? KAN det kanske vara så att han hade en dålig dag och fiskade komplimanger? Kan det ha varit en "ser-jag-tjock-ut"-kommentar? Kanske hoppades han att TS skulle svara "Jodå Älskling, jag hade visst varit intresserad om du haft en nytagen bild för jag tycker att du är minst lika snygg nu som då!" Det är väl ändå mänskligt att ibland jaga lite ytlig bekräftelse? MÅSTE man vara elak och manipulativ för det? 
    Oavsett, sjukt oattraktivt och en röd flagga.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ompa) skrev 2025-02-13 16:35:22 följande:
    Menar du att så länge han har dig så har han inget att vara ledsen över? Allt handlar inte om dig. Känner du dig aldrig ledsen? Har du aldrig oroat dig för vad nån kille tycket om ditt utseende? Försöker du ens förstå hur han kanske känner? Det verkar inte så... Jag har ju skrivit ganska långa förklaringar på hur jag menar som du överhuvudtaget inte bemöter. Du upprepar bara att du ju inte dissat honom så då har han inget skäl att vara ledsen. Du stannade trots att han bar ful så han borde vara tacksam? 
  • Anonym (Ompa)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-13 16:56:38 följande:
    Nej, men han kanske tror att du gillar hans personlighet men tycker att han är ful. Du har inte gjort nåt fel men han kanske tror att du känner så. Han kanske har komplex och känner sig ful och är ledsen över det. 

Allt handlar ju inte bara om att inte bli dissad. Man vill kanske känna sig åtrådd. Har du aldrig känt dig osäker på dig själv? 

Vad svarade du när han sa att han inte trodde att du hade varit intresserad om han haft en nytagen bild? Vad sa du då? 
    DET kan jag förstå, men det lät som att det är jag som skulle ha sårat honom.

Jag sa att jag inte föll för hans utseende, utan för hans personlighet. Vi träffades inte på en dejtingapp, så jag hade mycket möjligt skrivit med honom ändå, för jag hade inga romantiska baktankar alls och brydde mig inte det minsta om hur de jag pratade med såg ut. Hade det varit en dejtingapp hade jag antagligen inte pratat med någon så mycket äldre än jag till att börja med.
Svar på tråden Han ifrågasätter den gamla bilden på profilen