Inlägg från: Krocko |Visa alla inlägg
  • Krocko

Problem med barnvagnsrum, vem har rätt?

Men du behöver väl inte din sambos tillåtelse att be grannen om att vila ihop eller kanske flytta sin vagn? Jag hade bara knackat på och frågat.

• Krocko
    Anonym (TS) skrev 2025-02-13 11:24:41 följande:
    Vet inte riktigt hur han har tänkt med föräldraledigt men han tog inte ens sina 10 dagar nu fast jag har fött med akutsnitt och behöver mycket hjälp egentligen så räknar inte riktigt med att han ska vara föräldraledig så mycket. Man är ju redan så låst med en nyfödd och nu ska jag vara ännu mer låst, tänker på hur jobbigt det skulle vara på skogspromenader, i affärer och på fik med en klumpig syskonvagn. 

Jag ska försöka prata med grannarna men känner att de antagligen skulle lyssnat mer om han gör det eller är med ialaldall men han vägrar..
    Men skärp dig människa! Gå bara dit och knacka på, självklart lyssnar de lika mycket eller lite på dig som på din man.

Och vad ÄR det för skithög till gubbe du skaffat barn med? Alltså ibland blir jag mörkrädd för hur blåögda och korkade människor det finns.

KRÄV av honom att ta ut dagarna så du får hjälp och sätt er ner och planera in när han ska vara föräldraledig, hur svårt kan det vara??
  • Krocko
    Anonym skrev 2025-02-13 15:38:25 följande:
    Ingen kan bestämma över någon annans ev ledighet.
    Alla vill inte vara föräldralediga heller.
    Då ska man heller inte ha barn. Att inte dela ansvaret med den andra föräldern är ett riktigt lågvattenmärke.
    Och att inte en ta ut de tio dagarna när ens sambo är smittad är riktigt bedrövligt Kräks
  • Krocko
    Anonym (TS) skrev 2025-02-14 22:45:14 följande:
    Tack , ska kolla upp det. Vet inte om han skulle gå med på det men det är nog värt att prova..

Det handlar inte bara om att han blir sur när han inte får sitta i vagnen, han har klättrat upp och lagt sig i vagnen när jag höll lillasyster, fick be fröken på hans förskola om hjälp att bära ner honom.. Sen har han dragit i vagnen och försökt välta den, lagt sig på marken och vägrat gå.. Och jag får alltså inte bära honom alls nu så det är inte lätt. Hade jag kunnat föda vaginalt hade jag definitivt gjort det men tyvärr kan jag inte. 
    Varför tar inte din man ut sina tio dagar nu med en gång? Så kan han hjälpa dig med treåringen och på två veckor har du säkert repat dig massor. Du får vara lite tuff och ställa krav!!
  • Krocko

Om du nu visste hur kass din sambo är, varför skaffade du ett till barn med honom? Har du funderat på att separera från skithögen? 

Svar på tråden Problem med barnvagnsrum, vem har rätt?