Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Problem med barnvagnsrum, vem har rätt?

Anonym (Nä) skrev 2025-02-13 15:22:15 följande:
    Därför att det är hyresvärdens sak att ta upp, ts kan vänligt be grannen men hyresvärden är den enda med mandat nog att få dem att flytta vagnen. Säger grannen nej till ts så blir det sura miner när de förstår att ts tar det vidare till hyresvärden. Går man till hen direkt slipper ts få skit för att vilja ha bort vagnen. Så visst, vill man skapa potentiell osämja så...

Eh, nej. Inte ett dugg likt.
    Nja, alla som bor i huset har samma rätt till allmänna förrådsplatser. Ingen har förtur.
    Dock, borde ju grannen inte ha några problem med att avvara platsen om vagnen ändå inte används. 
    Kanske har de fullt i sitt förråd förstås, och vet inte var de ska ställa den... då får ts ta det. Hon kan knappast tvinga bort grannens egendom från ett delat utrymme.
  • Anonym
    Krocko skrev 2025-02-13 11:33:45 följande:
    Men skärp dig människa! Gå bara dit och knacka på, självklart lyssnar de lika mycket eller lite på dig som på din man.

Och vad ÄR det för skithög till gubbe du skaffat barn med? Alltså ibland blir jag mörkrädd för hur blåögda och korkade människor det finns.

KRÄV av honom att ta ut dagarna så du får hjälp och sätt er ner och planera in när han ska vara föräldraledig, hur svårt kan det vara??
    Ingen kan bestämma över någon annans ev ledighet.
    Alla vill inte vara föräldralediga heller.
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2025-02-13 16:39:44 följande:

Tack för era svar.. Vet inte riktigt hur jag ska skriva det här utan att det blir fel men de är inte svenska och har verkligen en känsla av att de kommer lyssna mycket mer på en man än en kvinna. Och så har det varit problem med dom och barnvagnsrummet förut , när mitt äldre barn (från ett tidigare förhållande , hon är stor nu) var bebis och jag också nyss hade gjort kejsarsnitt och dessutom var ensamstående lät de en kompis ställa in vagnen när jag var ute , kom hem och min fick inte plats. Så att tänka på andra är inte direkt deras starka sida.

Tycker det känns jobbigt att behöva prata med dom själv men eftersom idioten jag tyvärr har skaffat två barn med inte vill hjälpa till alls måste jag väl det. Han är på jobbet nu och jag har skrivit till honom att om jag inte kan använda båda vagnarna får han vara föräldraledig istället , han har inte fått magen uppskuren så det blir definitivt lättare för honom. 

Inget fel i att ta den plats som är ledig!
    Deras kompis behövde en plats och en plats var ledig.

Påminner mig om en dam i kvarteret jag bodde i för ett antal år sedan. Jag hadde köpt cyklar till mig och min son och vi ställde in dem i cykelförrådet som fanns utanför. Döm om min förvåning när jag kom ut nästa gång och cyklarna stod utanför porten men en lapp där det stod att "platserna du tog är upptagna".

Jag ringde hv som sa att det finns inga upptagna platser utan det för först på plats som gäller. Efter det låste vi fast våra cyklar med kedjelås i själva cykelstället och upplyste damen om vad hv sagt.

Det blev ingen direkt sjönsång från henne men det sket jag fullständigt i.
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2025-02-13 17:36:13 följande:

Fast min hyresvärd har redan sagt att barnvagnsrummet är till för personer som bor här som använder barnvagn. Man kan inte blockera platsen så fort den andra som använder det är ute, det är inte så det funkar här. Situationen du beskriver är ju inte alls samma eftersom ni båda bodde där. 

Jag tycker själv att det är helt sjukt att det bara finns plats för två barnvagnar eftersom det skulle kunnat bo fler familjer med småbarn här. Men just nu bor det bara en familj med småbarn som använder vagn här och det är vi. 

Borde gälla boendes gäster också.

Jaja, lycka till iallafall.
    Och ta din gubbj++el i örat rejält.
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2025-02-13 17:49:22 följande:

Så du tycker att en ensamstående mamma (var ensamstående då, det var snart 9 år sen) som nyss har blivit snittad och bor här och betalar hyra ska lämna vagnen utomhus eller dra upp den för trappan och riskera att såret går upp för att en gäst (som inte nyss har fått magen uppskuren) inte kan dra eller bära upp vagnen när hon är där på besök. 

Nej jag vet inte vad jag ska säga faktiskt ..

Hur menar du att andra ska veta det?
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2025-02-14 22:45:14 följande:
    Tack , ska kolla upp det. Vet inte om han skulle gå med på det men det är nog värt att prova..

Det handlar inte bara om att han blir sur när han inte får sitta i vagnen, han har klättrat upp och lagt sig i vagnen när jag höll lillasyster, fick be fröken på hans förskola om hjälp att bära ner honom.. Sen har han dragit i vagnen och försökt välta den, lagt sig på marken och vägrat gå.. Och jag får alltså inte bära honom alls nu så det är inte lätt. Hade jag kunnat föda vaginalt hade jag definitivt gjort det men tyvärr kan jag inte. 
    Du har aldrig fött vaginalt va?
Svar på tråden Problem med barnvagnsrum, vem har rätt?