Anonym (TS) skrev 2025-02-13 16:39:44 följande:
Tack för era svar.. Vet inte riktigt hur jag ska skriva det här utan att det blir fel men de är inte svenska och har verkligen en känsla av att de kommer lyssna mycket mer på en man än en kvinna. Och så har det varit problem med dom och barnvagnsrummet förut , när mitt äldre barn (från ett tidigare förhållande , hon är stor nu) var bebis och jag också nyss hade gjort kejsarsnitt och dessutom var ensamstående lät de en kompis ställa in vagnen när jag var ute , kom hem och min fick inte plats. Så att tänka på andra är inte direkt deras starka sida.
Tycker det känns jobbigt att behöva prata med dom själv men eftersom idioten jag tyvärr har skaffat två barn med inte vill hjälpa till alls måste jag väl det. Han är på jobbet nu och jag har skrivit till honom att om jag inte kan använda båda vagnarna får han vara föräldraledig istället , han har inte fått magen uppskuren så det blir definitivt lättare för honom.
Inget fel i att ta den plats som är ledig!
Deras kompis behövde en plats och en plats var ledig.
Påminner mig om en dam i kvarteret jag bodde i för ett antal år sedan. Jag hadde köpt cyklar till mig och min son och vi ställde in dem i cykelförrådet som fanns utanför. Döm om min förvåning när jag kom ut nästa gång och cyklarna stod utanför porten men en lapp där det stod att "platserna du tog är upptagna".
Jag ringde hv som sa att det finns inga upptagna platser utan det för först på plats som gäller. Efter det låste vi fast våra cyklar med kedjelås i själva cykelstället och upplyste damen om vad hv sagt.
Det blev ingen direkt sjönsång från henne men det sket jag fullständigt i.