Inlägg från: Anonym (Volvo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Volvo)

Ändrat sig i barnfrågan

Med all respekt men då kanske det är dags att ta ett allvarligt snack om ni alls ska vara ihop . 
    Annars kommer ni snart sitta där och känna er lurade båda två och ett förhållande i kras när ni tvingats fejsa sanningen via nån händelse ni hade kunnat undvika. 

Om barnfrågan är en dealbreaker måste ni kunna prata om huruvida ni faktiskt har en framtid ihop. Han kanske vill hitta en tjej som kan ge honom barn. Du kanske passar bättre med någon som är steriliserad och klar. 

Eller ta upp frågan om just att sterilisera dig. Du har dìn hälsa i fokus och vill inte riskera den. Du tänker sterilisera dig och upplyser honom.om det.

• Anonym (Volvo)
    Anonym (No) skrev 2025-02-13 11:36:31 följande:
    Han har barn, vuxna. Jag känner väl lite att han är för gammal för fler också egentligen, vilket är en orsak till att jag själv ändrat mig i frågan också. Vad man kände i nyförälskelsen är något annat... 

Jag kommer inte sterilisera mig, däremot ev genomgå hysterektomi om några år.
    Du kan ta upp frågan om barn just för att du tänker en hysterektomi . Att just därför blir det noll barn.

Han får själv avgöra hur viktigt barn är. Det beslutet måste han äga själv .  Vill han ha barn tycker han nog inte att han är för gammal. Är ni runt 40 så finns det ju många män som skaffar sina första barn i den åldern. Att han har vuxna barn är irrelevant. 
  • Anonym (Volvo)
    Anonym (No) skrev 2025-02-13 11:49:36 följande:
    Han är 55 och självklart är det hans val. Hysterektomi för min del är om kanske fem år, så finns ju "gott om tid" för att försöka få barn innan det. Jag är 35.
    Ja då får du vara övertydlig med din syn på barn , ta ansvar för preventivmedel och ta tjuren vid hornen om det blir tjafs .

Sen rent generellt kan han väl få drömma och önska högt så mycket han vill , det behöver ju inte betyda att han struntar i ditt nej utan kan vä tycka det är lite mysigt med såna tankar. Ungefär som att man tänker och drömmer om att flytta till Spanien och kollar hus på Hemnet fast man egentligen inte har möjlighet.  
Svar på tråden Ändrat sig i barnfrågan