• Anonym (Changed)

Han är en helt annan person?

Jag har arbetat tillsammans med en kollega i 1,5 år, och vi har alltid haft en nära och bra relation. Vi har varit varandras parhäst, suttit bredvid varandra och samarbetat i alla projekt. Under den här tiden har vi umgåtts konstant, och han har alltid varit otroligt omtänksam, stöttande och hjälpsam. Han har avsatt mycket tid för mig, visat genuin omtanke och ofta hört av sig via samtal eller sms ? bara för att kolla läget.

Men den senaste månaden har något förändrats helt. Han har blivit distanserad och vi pratar knappt längre, trots att vi fortfarande sitter bredvid varandra. Han har varken ringt eller smsat, och på jobbet är han kylig och avståndstagande. Jag har märkt förändringen tydligt och har själv börjat bemöta honom på samma sätt. Jag förstår inte vad som har hänt ? hur kan någon förändras så drastiskt från en dag till en annan?

• Svar på tråden Han är en helt annan person?
  • Anonym (Karl)
    Anonym (Changed) skrev 2025-02-13 17:26:43 följande:
    Han är en helt annan person?

Jag har arbetat tillsammans med en kollega i 1,5 år, och vi har alltid haft en nära och bra relation. Vi har varit varandras parhäst, suttit bredvid varandra och samarbetat i alla projekt. Under den här tiden har vi umgåtts konstant, och han har alltid varit otroligt omtänksam, stöttande och hjälpsam. Han har avsatt mycket tid för mig, visat genuin omtanke och ofta hört av sig via samtal eller sms ? bara för att kolla läget.

Men den senaste månaden har något förändrats helt. Han har blivit distanserad och vi pratar knappt längre, trots att vi fortfarande sitter bredvid varandra. Han har varken ringt eller smsat, och på jobbet är han kylig och avståndstagande. Jag har märkt förändringen tydligt och har själv börjat bemöta honom på samma sätt. Jag förstår inte vad som har hänt ? hur kan någon förändras så drastiskt från en dag till en annan?

Det har hänt något i hans liv 
  • Anonym (?)

Är han så bara mot dig eller mot andra också?

• Anonym (R)

Har du varit lika omtänksam, stöttande och hjälpsam mot honom? Om inte kan det ju bero på att han har tröttnat. 

Jag skulle fråga, utan att låta anklagande, om jag har sagt eller gjort något eftersom han verkar hålla avstånd. 

Kan han ha varit intresserad och trott att du också har varit det?

Det kan ju också ha hänt något i hans liv som inte har med dig att göra. 

• Jw83

Män är enkla. Om han vill vara med dig och trivs i ditt sällskap så håller han liv i relationen. Om han tröttnat eller inte gillar dig mer så tar han avstånd. Det finns sällan mer djup än så. 

Om han inte haft dödsfall i familjen, blivit deprimerad eller liknande. 

• Anonym (Missat hinten?)

Eller så har du varit singel, och nu gått in i en relation.

• Anonym (Tröttsamt)
    Maac skrev 2025-02-13 17:35:31 följande:

Vad säger han när du frågar? 

Var skriver TS att hon frågat?
  • Anonym (Karl)

Någonting tynger honom 

• Anonym (Min gissning är)

Min gissning är är att hans fru har uttryckt att hon är obekväm med att ni är så tighta, och han värderar att inte göra henne obekväm högre än er vänskap. 

• Anonym (E)

Det som har hänt är att han inte är intresserad av dig längre. Han var det förut, men något är förändrat. Antingen tröttnat på att aldrig få gensvar, skaffat flickvän eller som föreslagits, om han inte är singel så kan hans partner ha satt ner foten.

Svar på tråden Han är en helt annan person?