• Anonym (Anonym)

Knöl, orolig

Hittade en knöl längst in på insidan av höger lår nästan vid ljumsken igår. Ungefär 2 cm stor och rund. Den är hård och sitter liksom fast. Gör inte ont. 

Vad kan det här vara? 

Ska självklart till vårdcentralen men nu är det ju helg. 

Oroar sönder mig.

• Svar på tråden Knöl, orolig
  • Anonym (Anonym)

Det är inte rött och syns inget utanpå. I vissa vinklar kommer den fram, just för att den sitter fast. 

Så obehagligt. Är så rädd. 

Har haft hårsäcksinflammation tidigare men då var det ju mer som en blåsa och den gjorde ont. Det här är nåt helt annat.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Missen) skrev 2025-02-15 19:10:28 följande:

Talgkörtel?

Hade en inflammerad hårsäck som jag antar är samma sak, den var inte alls på samma vis som detta. Den syntes och var lilaröd, mjuk, gjorde ont och hade vitt på sig, som en finne. 

Det här är en knöl under huden som sitter fast, gör inte ont. 

• Anonym (Hmm)

Du bör ju naturligtvis kolla upp detta. Kan vara totalt ofarligt, jag åkte på en böld från helvetet på brösten i somras, helt ofarligt men jävligt jobbigt.
    Troligen igensatt körtel. Jag går aldrig till doktorn p.g.a att aldrig blivit bemött på ett ok sätt men nu blev jag tvungen.
    Tog tid och gjorde grönjävligt ont men fixade sig.
    Återigen - kolla upp!

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Missen) skrev 2025-02-15 19:40:08 följande:

Fettknöl?

De är väl mjuka? 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-02-15 19:45:58 följande:

Du bör ju naturligtvis kolla upp detta. Kan vara totalt ofarligt, jag åkte på en böld från helvetet på brösten i somras, helt ofarligt men jävligt jobbigt.
    Troligen igensatt körtel. Jag går aldrig till doktorn p.g.a att aldrig blivit bemött på ett ok sätt men nu blev jag tvungen.
    Tog tid och gjorde grönjävligt ont men fixade sig.
    Återigen - kolla upp!

Jo jag får göra det. Var din hård? Gjorde din ont? Vart var den? 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-15 19:51:34 följande:
    Jo jag får göra det. Var din hård? Gjorde din ont? Vart var den? 
    Satt på vänster bröstmuskel och var öm och stenhård. Gick på ett dygn från att se ut som en stor finne till att bli en gigantisk blå-lila böld
    Satt och körde typ 20 mil hem från semester med bilbältet över bölden - oskönt!
  • Wolfard

Kan vara förstorad lymfkörtel men kolla upp det via sjukvården så du vet vad det är.

Svar på tråden Knöl, orolig