• Anonym (W)

Ingenting känns riktigt värt längre

Jag tycker det är så jobbigt med helger. Grannar festar typ varje helg, och jag är ensam och irriterar mig på musiken.

Har typ ingen att umgås med heller, så ingenting känns värt.
    Försöker komma på något att göra, typ ett fritidsintresse, men allt känns fel. Det är så svårt att lära känna nya människor också... så vad gör man liksom?

De vänner jag har, hör inte av sig... även om jag hör av mig själv.
    Vet inte ens vad jag vill med livet... allt känns fel. 
    Så trött på att bli äldre, men inte liksom... vet vad jag vill med livet. Så uttråkad.

• Svar på tråden Ingenting känns riktigt värt längre
  • Anonym (W)
    Anonym (shanty22) skrev 2025-02-14 23:16:20 följande:
    Vad har du för nuvarande intressen/ hobbies?
    Jag tycker om att sjunga, och så kollar jag mycket på serier...
    Tycker om att laga mat, baka och så älskar jag inredning, men jag är inte så händig så brukar inte direkt göra större projekt, även om jag skulle vilja. :) 
  • Anonym (d)
    Anonym (Lo) skrev 2025-02-14 23:03:12 följande:
    Dejting är något du kan göra på helgerna. Om det leder till nått seriöst så får du både någon att umgås med och något att leva för. Varför så anti att träffa någon? 
    En ev partner är ingen hobby. Inte ens något alla strävar efter eller klarar av att skaffa. Var mer nedlåtande plz.
  • Anonym (shanty22)
    Anonym (W) skrev 2025-02-14 23:24:47 följande:
    Tycker om att laga mat, baka och så älskar jag inredning, men jag är inte så händig så brukar inte direkt göra större projekt, även om jag skulle vilja. :) 
    Någonting annat som sniffar dig i rumpan du är måttligt nyfiken på då?
  • Anonym (Lo)
    Anonym (W) skrev 2025-02-14 23:23:08 följande:
    Jo, jag förstår det... 
    Men hur gör man det då? Hur får man bättre självförtroende?
    Man slutar att tänka saker som "ingen vill ha mig". Det är en bra början. 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (d) skrev 2025-02-14 23:28:43 följande:
    En ev partner är ingen hobby. Inte ens något alla strävar efter eller klarar av att skaffa. Var mer nedlåtande plz.
    Kom med något bättre själv då? 
  • Anonym (E)
    Anonym (W) skrev 2025-02-14 23:11:37 följande:
    För att ingen vill ha någon som mig.
    Skit i allt med det sociala då och skaffa dig en hund som din bästa vän istället så slipper du fokusera på människor. 
  • Anonym (Fundera)

Fest varje helg? Vad bor du i för slum område? Låter inte speciellt städat Jag hade nog själv blivit irriterad/galen över det. 

Du behöver fundera på vad du vill göra. Du låter tveksam över att dejta. Stå över det då. Vad gillade du att göra tidigare i ditt liv? Gillar du spela något instrument, någon sport du sysslat med? Eller något di vill börja med. Vill du träffa människor är aktiviteter/ kurser ett förslag. Anordnar din kommun några events? Kanske någon konsert eller konstutställning?

Och nej, man ska inte skaffa en relation enbart för att ha något att leva för. Det är ett riktigt uselt råd. Spricker eller tar förhållande slut då blir det kanske ännu värre än det var innan. Dessa människor låter någon annan agera livboj åt dom. Istället för att ta tag i sina egna problem och missnöje i livet. Det är en tillfällig lösning. Och inget permanent.

• Dr Nail

Vad har du för intressen då? Datorspel? Jakt? Böcker? Nåt måste ju finnas, så värdelös kan du inte vara!

• Anonym (E)
    Anonym (W) skrev 2025-02-14 23:24:47 följande:

Om du är en tjej så låter du ju helt fantastisk!
    Älskar när någon sjunger i ens hem. Lagar god mat och vill göra fint i hemmet utan konflikter. Gillar själv hitta på saker och hade gärna haft en tjej med mig och göra olika projekt. 

Du hade kunnat få komma och bo med mig och min hund.

• Anonym (Kören undrar)
    Anonym (E) skrev 2025-02-15 02:54:53 följande:

Om du är en tjej så låter du ju helt fantastisk!
    Älskar när någon sjunger i ens hem. Lagar god mat och vill göra fint i hemmet utan konflikter. Gillar själv hitta på saker och hade gärna haft en tjej med mig och göra olika projekt. 

Du hade kunnat få komma och bo med mig och min hund.

Varför skulle det vara sämre om TS var kille?
Svar på tråden Ingenting känns riktigt värt längre