Inlägg från: Anonym (Alltid trogen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alltid trogen)

Bör vara brottsligt att vara otrogen

Det är nog så enkelt som att ts partner har knullat runt och ts vill införa kollektiv bestraffning.

Som någon skrev, ts kan med fördel flytta till Afghanistan. Där uppfylls ts önskemål.

• Anonym (Alltid trogen)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-02-15 17:09:50 följande:
    Det var olagligt i New York fram tills förra året. Max tre månaders fängelse kunde det ge.
    Wow alltså,  har du en källa på det.
  • Anonym (Alltid trogen)
    Anonym (Q) skrev 2025-02-16 02:39:46 följande:
    Endast samkönat sex mellan kvinnor?
    Då är jag hellre utan. 
  • Anonym (Alltid trogen)
    Anonym (Jag) skrev 2025-02-16 12:06:52 följande:

Och som nån annan skrev, var går gränsen för otrohet? Sex? Kyssar? Skulle det bara gälla gifta par då? Även om det skulle vara olagligt så skulle det blir väldigt svårt att få någon dömd för det tror jag. Och tycker som sagt verkligen inte att det ska vara olagligt. 

Precis, detta.

Det finns exempelvis ett antal trådar  bara här på FL om vad som klassas om otrohet.
    Det är inget lagen kan gå in och bestämma.

I min värld är det värre att överge sina barn som fäder ibland gör. Ska vi kriminalisera det också när vi ändå håller på?
  • Anonym (Alltid trogen)
    Anonym (Hh) skrev 2025-02-16 13:00:30 följande:

Okej så om du är fast i en livsfarlig relation och under tiden träffar någon. Väldigt hemskt? 

Det är inte en anledning till att vara otrogen.

Jag levde med en farlig man under några år på 00-talet, hade jag bedragit honom så hade jag sannerligen inte levt länge nog att lämna.

Så ja, väldigt väldigt hemskt. Mest mot dig själv eftersom du förvärrar situationen med flera hundra procent.
  • Anonym (Alltid trogen)
    Anonym (Hh) skrev 2025-02-16 13:14:42 följande:
    Det är en annan sak. Men det moraliskt förkastliga? 
    Ja.
  • Anonym (Alltid trogen)
    Anonym (Hh) skrev 2025-02-16 13:17:09 följande:
    Exakt. Folk tycker en sak men statistiken visar en helt annan tyvärr 
    Jag har inte sett någon statistik på otrohet i våldsamma relationer dock, men länka gärna om du har någon.
  • Anonym (Alltid trogen)
    klyban skrev 2025-02-16 14:48:59 följande:

Anonym (Alltid trogen) skrev 2025-02-16 13:20:24 följande:
    Jag har inte sett någon statistik på otrohet i våldsamma relationer dock, men länka gärna om du har någon.

Hehe, intressant, det blev helt tyst efter detta inlägg.

Haha, precis. Det är lätt att sitta och hitta på en massa "fakta", det är svårare att bevisa dem.
Svar på tråden Bör vara brottsligt att vara otrogen