Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Bör vara brottsligt att vara otrogen

Det där låter farligt nära sharia-lagar. Nej jag tycker absolut inte det ska vara olagligt även om det såklart är moraliskt fel. Och ja jag har själv blivit utsatt (är kvinna). Till och med antagligen när jag var höggravid. Det är fruktansvärt.. Men det blir fortfarande farligt om det skulle vara ett brott. 

Och som nån annan skrev, var går gränsen för otrohet? Sex? Kyssar? Skulle det bara gälla gifta par då? Även om det skulle vara olagligt så skulle det blir väldigt svårt att få någon dömd för det tror jag. Och tycker som sagt verkligen inte att det ska vara olagligt. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Alltid trogen) skrev 2025-02-16 13:07:27 följande:
    Det är inte en anledning till att vara otrogen.

Jag levde med en farlig man under några år på 00-talet, hade jag bedragit honom så hade jag sannerligen inte levt länge nog att lämna.

Så ja, väldigt väldigt hemskt. Mest mot dig själv eftersom du förvärrar situationen med flera hundra procent.

Måste ju säga att i såna relationer blir man oftast anklagad för att ha varit otrogen även när man inte har det. Så det blir också farligt om det skulle vara ett brott, hur bevisar man att det inte är sant?  Mitt äldsta barns pappa som jag var tillsammans med från att jag var 16 tills jag var 19 anklagade bland annat mig för att vilja ligga med hans kusin , när vi sov hos kusinen och jag hade somnat försökte han kyssa mig och sa att han var kusinen , jag gjorde inte motstånd eftersom jag sov och det betydde alltså enligt honom att jag ville ligga med hans kusin, vaknade av att han stod och sparkade på sängen. Så ser ofta extremt svartsjuka och våldsamma mäns logik ut. 

Och ja som jag nämnde tidigare , det där med bevis skulle bli otroligt svårt. Hur bevisar man att nån har varit otrogen? Hur bevisar man att man inte har varit otrogen? 

Svar på tråden Bör vara brottsligt att vara otrogen