Inlägg från: Anonym (Boss) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Boss)

Bör vara brottsligt att vara otrogen

Anonym (Angel) skrev 2025-02-15 01:38:29 följande:

Självklart ska straffet vara exakt samma oavsett om du är en man eller kvinna. 

Det är väl bara att dra dom inför rätta, en otrohets domstol som reder ut det på riktigt. Menar idag kan du se vart ett fordon befinner sig för att inte tala om telefon. Sean har du även ev vittnen (grannar) och även en skyldighet att prata sanning vid förhör. Visst man kan inte räkna med att en narcissistiskt kommer att tala sanningen, men det finns alltid folk runt omkring som vet vad som har hänt.

Uppskattar ditt inlägg då du faktiskt diskuterar till skillnad från de andra två. 

Du låter både naiv och kontrollerande på samma gång

Alla har inte grannar kikande in genom brevlådan och babblar inte för vännerna om allt de gör.

GPS kan man stänga av, man kan även lämna en mobil på ett ställe men själv vara på ett annat. Eller bara ha helt normala saker att göra- köra ärenden, röra sig i naturen långa pass för träning och mental vila. Äta lunch med en kollega eller f.d. kollega. Eller vara på kurs i annan del av landet eller utomlands,

Du tänker väldigt begränsat och inget av det du tar upp kommer att "bevisa" att någon faktiskt varit otrogen även om man kan visa att de var på platsen.
  • Anonym (Boss)
    Dr Nail skrev 2025-02-15 01:44:12 följande:

Det kommer inte att ske. Han var otrogen gentemot dig och det händer varje dag i alla relationer (inte bara din). ALLA män är otrogna när de får chansen. det blir för mycket att kriminalisera alla. Välj bättre istället.

Det stämmer nog faktiskt inte.

Jag skulle säga att 3 av 4 män är otrogna om kvinnan är tillräckligt snygg och de befinner sig i ett sammanhang utan vittnen/ där risken är liten. Chansen att bli erbjuden en kvinna på silverfat ges inte till alla män heller.
  • Anonym (Boss)
    Anonym (Alltid trogen) skrev 2025-02-16 13:20:24 följande:
    Jag har inte sett någon statistik på otrohet i våldsamma relationer dock, men länka gärna om du har någon.
    Jag är bekant med en kvinna som inte klarade att lämna förrän hon kunde gå direkt till en ny man som kunde försvara henne från eftervåldet.

Jag tror inte hon var unik på något sätt.
  • Anonym (Boss)
    Börje P skrev 2025-02-17 17:57:53 följande:
    Precis, kunde inte ha sagt det bättre själv! Det handlar ju för fagerlund om simpla naturbehov i båda fallen. 
    Men jag tror förstås att vi alla kan vara överens om att njutningen av en rejäl tarmtömning i regel varar längre än en orgasm.
    En riktigt väl uppbyggd orgasm känner kroppen av som ett kemiskt rus och efterföljande lugn och tillfredsställelse i flera timmar.

Synd om du aldrig fått uppleva det.

Tarmtömningar i timmar är däremot sällan uppskattat vad jag vet.
Svar på tråden Bör vara brottsligt att vara otrogen