Anonym (otrogenman) skrev 2025-02-20 12:53:37 följande:
nej menar bara att vi inte skall vara så rädda eller generade äver seex.
på tok för länge har femenisterna fått bestämma över framför allt mäns sexualitet
går ej att köpa en porrtidning i en vanlig kiosk
eller ens en herrtidning på macken
Låt oss leva i ett mer sexualiserat samhälle
där alla gör som dem vill
Varför skall man kunna köpa porrtidningar i kiosk ?
Jag är själv man, sista porrtidningen jag köpte då var jag nog 17 år, jag trodde man växye förbi dem ?
På 70 talet har jag hört (då jag själv är född '78) att i kiosker som sålde tobak och godis köpa porrtidningar som varit förbjudna länge innehållande barn, djur, exkrementer och annat, de försvann för de sålde inte...jag förstår att äckliga gubbar i hela landet var utomsig och ledsna.
"Vanliga" porrtidningar kunde man köpa överallt brukade gå till lokala kiosken och köpa cigg till morsan, då tog jag själv en läsk och en porrtidning...jag var då 14 (på den tiden är det spännande med alla hormoner).
De fanns bokstavligen överallt.
Sen porr går att hitta på sekunder med mobil/dator så kan vi flesta kolla det och idag är det ingen som frågar om ålder...bara fritt fram.
Sen minns jag på min lokala Ica så hade de mer porrtidningar än andra tidningar...för de sålde.
Jag hade en hel del tidningar och de var kul, vill jag så kan jag kolla på nätet, när jag vill, om jag vill.
Det finns mycket mer porr idag men i stället för att köpa en tidning som är skit förutom 5-10 foton kan du söka upp vad du vill och aldrig bli besviken.
Tidningarna har försvunnit för de säljer inte...för dem som tvunget vill ha så borde kända tidningar finnas att köpa på nätet.
Varför skall alla behöva se naket varje gång de skall till affären ?
Samma gäller allt annat, jag samlade på musik...så in åt skogen mängder med skivor i min stad fanns där fyra skivbutiker + åhlens och dey var en liten stad.
Sen kunde man tanka musik då köpte jag mindre och mindre...
Sen sålde jag skivor och slängde det jag tankat för då fixade jag Spotify.
De fyra butikerna + åhlens är bort (det finns skivaffärer på nätet för den som fortfarande känner sig riktigt mossig och go) + finns säkert skivaffärer i större städer men de säljer inte som förr oavsett.