Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Termen "Short king"

Tänker att det är män som kompenserar för sin längd. Genom att vara mer utåtagerande, rika, framgångsrika, kända och därför framgångsrika hos kvinnor.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Jagur Hildursð) skrev 2025-02-15 11:35:48 följande:

Och det är allmänt känt att kvinnor inte bryr sig ett skit om längd mer än i undantags fall om dom är väldigt långa själva. 

Inställningen mannen själv har om sin längd är det avtändande - inte antalet centimetrar 

Kvinnor går inte runt med måttband och mäter sin dejt. Vi skiter fullständigt i om han är 169 cm eller 173cm. Skillnaden är så marginell att den faktiskt inte kan ses med blotta ögat. 

Jag hade ingen aning om hur lång min exman faktiskt var förrän vi skulle förnya pass i för utlandsresa och han fick ställa sig vid väggen och mäta sig. Då hade vi varit gifta i 5 år redan. 

Felet du gör är att du talar för alla kvinnor. Det finns undantag men majoriteten av kvinnorna dras till långa män. Vare sig de vill de eller inte, undermedvetet. Kanske är det biologiskt?  Statistiken ljuger iaf inte.

Och varför säger du a men inte b?   Hur lång är du och hur lång är din exman ?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Ha!) skrev 2025-02-15 18:20:52 följande:
    Hahahaa! Det där är lögn. Jag ljuger på Tinder om att jag är 180 istället för 178. Som 178 fick jag aldrig dejter på Tinder men med 2 påhittade centimetrar träffar jag 2 nya tjejer i månaden genom Tinder. Över 3/4 av kvinnors profiler har det som KRAV att man skall vara 180.

Längden är oerhört viktig. 2cm gör enorm skillnad! 
    Det är sant. Kvinnor är extremt längdkåta.   Det stämmer även överens med vad kvinnorna på FL tycker.

91% av alla kvinnor tycker män över 180 cm är Sexigast. Det är så sjukt stort övertag långa män har att det inte ens är värt att diskutera...

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Positivt) skrev 2025-02-15 19:12:16 följande:

Short king är en man som inser att hans längd inte har något med hans värde att göra. Förstår inte hur det kan vara något negativt. Om man inte själv vill göra det till något negativt förstås.

Fast det påverkar ju hans sexuella värde. Eftersom lång är idealet. Sen kan man såklart "kompensera" med andra egenskaper. Men allt annat lika väljer en kvinna 9/10 gånger den långa mannen före den korta.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Suck) skrev 2025-02-15 19:21:30 följande:

Ännu en tråd om detta...

Gud så avtändande. Jag är 164. De flesta är liksom långa för mig. Jag kunde int bry mig mer eller mindre om längd på människor ärligt talat.

Det oattraktiva är ju män som talar om vad kvinnor vill ha. DET är det man inte vill ha.

Så du ser en kille som är 170 cm som lång ?

Näe, de flesta bryr sig inte så mycket om längd på människor.  Däremot bryr sig kvinnor väldigt mycket om längd på en partner.  

Fast talar om vad ni vill ha gör ni gått själva...

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Positivt) skrev 2025-02-15 19:22:51 följande:
    Ser ingen poäng med att förstöra min lördagskväll med att debattera med just dig. Men kan ge dig tipset att se längre än nätdejtingens värld då du verkar verkar spendera all din tid på nätet. Då blir man lätt så svart-vit som du blivit.
    Jag såg samma mönster på krogen när jag gick ut med min killkompis som var 190 cm.  Tjejer kom ofta fram till honom och de kommenterade ofta hans längd. Medan jar var osynlig i hans sällskap...

Nätet kan man iaf lära känna varandra innan man blir bortsorterad pga längden.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Positivt) skrev 2025-02-15 19:40:29 följande:
    Jaha. Och det hindrar dig från att prata med tjejer? Jag har en kompis som är skitsnygg och när vi är ute är det till henne som alla män kommer. Så funkar det ju. Det betyder varken att jag saknar värde eller att jag inte kan hitta någon. Jag får dock anstränga mig mer.

Men nu handlade ju tråden om själv begreppet, inte ännu en tråd om korta killar som tycker synd om sig själva.
    Det hindrar inte mig och jag fattar att jag måste anstränga mig mer eftersom jag inte var lång. Vilket var precis vad min polare sa.  Men jag är tillbakadragen precis som han och krog miljön passade inte mig så har slutat att gå ut.

Jag tycker inte synd om mig själv. Bara konstaterar fakta.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Miss X) skrev 2025-02-16 11:10:42 följande:
    Precis som att du bara ser den magra tjejen och inte hennes normalviktiga kompis?
    Absolut, men tjejer kan iaf gå ner i vikt och bli Attraktiva.
  • Anonym (Rob)
    EnAnonumius skrev 2025-02-16 13:27:05 följande:
    Ja och det flesta killar som har en riktig hjärna mellan öronen attraheras av normalviktiga tjejer och inte magra skelett som du attraheras av.  tjejer..

Sedan varför skulle en normalviktig tjej banta för att attrahera en med ohälsosamma anorektiska kvinnoideal som dig?

Vet du, jag tror knappast att det har med din längd att göra att tjejer inte attraheras av dig..
    Mitt ex var normalviktig vid bmi 18,5.   Vet inte varför du kallar normalviktiga kvinnor för anorektiska?  Misstänker att du själv är överviktig och tror att det är normalt att vara överviktig...

Kvinnor bör banta för att 75% alla kvinnor är överviktiga idag.  Det är inte hälsosamt nånstans.  Det påverkar sjukdomar, graviditet och fertilitet.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2025-02-17 09:51:00 följande:

Hade aldrig ens hört att korta killar skulle vara mindre attraktiva förrän på Familjeliv.

Visst har jag haft tjejkompisar som sagt att de gillar långa killar men inte mer än som att tycka tatueringar eller bruna ögon är fint, som jag uppfattat det.

Först här läser jag om 155-tjejer som tydligen måååste ha en kille över 185. Alltså va? 

Jag är 178 och har varit tillsammans med killar från 169 till 182. De flesta har varit några cm kortare. Hur charmiga som helst och hade aldrig problem med tjejer.

Verkar som att Tinder och liknande bidragit hårt till dissandet av korta killar! 
    Eller är korta tjejer mer rädda idag och tänker att de behöver mer skydd av en man? Precis som att man blir attackerad ofta som i det hårda savannlivet🤣

Är långa tjejer allmänt mer trygga med jämnlånga eller kortare killar än korta tjejer är? Eller är långa tjejer värre?

Försöker att tänka mig in i att dejta en jätte på 2.08. Som om en tjej på 160 skulle dejta en på 190. Det går knappt att föreställa sig hur opraktiskt det skulle vara och hur konstigt det skulle kännas.

Anonym (millan) skrev 2025-02-17 10:09:05 följande:
    Jag har inte heller hört det någon annanstans än här på FL. Har inte hört någon kvinna i min närhet säga något om längd när hon har letat kille/man. Vi kvinnor pratar mest om andra saker som personlighet och bakgrund. 

Hur förklarar ni undersökningen här på FL då där 91% av kvinnorna anser att det är sexigast med en man över 180 cm ?    Kanske är det så självklart att kvinnor inte känner att man behöver prata om det ?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Så här går det till) skrev 2025-02-17 10:29:44 följande:
    Jag tycker det är sexigast med mörkhåriga män. Det innebär inte att jag inte kan falla för en ljushårig. Det innebär inte att min preferens är den absolut viktigaste egenskapen när man söker en partner.

Alla har någon slags utseendemässig preferens, ändå är det egenskaper som är viktigaste när man väl väljer en partner. De flesta skaffar inte sin drömman/drömkvinna utan faller för något helt annat. 
    Fast när kvinnor har 100-tals eller 1000-tals matchingar kanske det är enkelt att sortera på längden. För 180+ cm är lite bättre än 170 cm?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (c) skrev 2025-02-17 15:34:21 följande:
    Har ibland träffat killar som var väldigt långa, jag är väldigt kort (halvmeter skillnad typ) det var väl inga problem eller opraktisk. Lite konstigt ja kändes det först men det försvann fort. Jag får oftare intresse från långa män än medellånga
    Annars brukar man ju höra att korta killar kan satsa på korta tjejer.  Men blir ju svårt om långbenen tar kortbenen :D
  • Anonym (Rob)
    EnAnonumius skrev 2025-02-17 16:58:18 följande:
    Hur förklara du dina påståenden om att 75% av kvinnorna är överviktiga, du har ju hävdat detta. Men du skiter helt och hållet i att ens förklara dig och styrk dina påståenden med objektiva källor.

Så ingen har skyldighet att förklara något när du ber om det, då du skiter ju själv att förklara dig och styrka dina påståenden (med objektiva källor) när du bjäbbar om överviktiga kvinnor. I synnerhet i de lägen när du sjunker så lågt och hävdar att 22BMI är samma sak som övervikt.

Till andra som läser, ja jag vet att det blev lätt OT.. Men är så trött på hans lågnivå beteende som, han har att "han skall begära förklaring*/bevis av andras, men skall slippa att kärva det av sig själv"..
    Du har ju själv sett mina länkar till faktan.  Orkar inte känna till dessa igen...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (X) skrev 2025-02-17 17:27:30 följande:
    Jag tänker att det är under medel (Ligger väl på 173?) Men jag har hört andra definitioner.
    Medellängd män är 180 cm och kvinnor 166 cm
Svar på tråden Termen "Short king"