Inlägg från: Anonym (c) |Visa alla inlägg
  • Anonym (c)

Termen "Short king"

Anonym (Endorfin) skrev 2025-02-15 17:31:30 följande:

Tycker det är ett sätt att äga sin längd. Signalerar att mannen trivs med sig själv och har ett gott självförtroende med en avslappnad, trygg inställning till kvinnor.

Inte att förväxlas med en sprätt, typ "vem var det som kastade" någon som är kort och har så dåligt självförtroende att han känner sig tvungen att kompensera med att vara överdrivet aggressiv, dömande och har en generellt toxisk attityd mot kvinnor och andra. 

Hur kort var han menar du? Det vet du inte
  • Anonym (c)
    Anonym (Endorfin) skrev 2025-02-15 18:59:32 följande:
    Menar du skogsturken? Det vet jag inte. Jag applicerar hans attityd som ett exempel på hur en kort kille med dåligt självförtroende försöker kompensera med en allmänt aggressiv attityd. Motsatsen till short king.

Sen tror jag det är lättare för en lång kille att ha ett gott självförtroende och självkänsla än en kort kille då det anses attraktivt att vara lång (som man) Det betyder å andra sidan att en kort kille med gott självförtroende (utan arrogans eller sprättighet) som signalerar trygghet, utan toxisk attityd mot kvinnor eller andra är bra gener att sprida vidare på. En ledare, typ alfahanne. big dick attitude, short king.

Det verkar råda så mycket missförstånd i mansvärlden över det här. Vissa förväxlar gott självförtroende med en attityd som efterliknar skogsturken. Gott självförtroende i ett sånt sammanhang är att skratta och kasta tillbaka frisbeen.
    Så du vet inte hans längd, ändå använder du honom som exempel?
  • Anonym (c)
    Anonym (Endorfin) skrev 2025-02-15 19:36:35 följande:
    Det stämmer.
    Dåligt exempel alltså.
  • Anonym (c)
    Anonym (Endorfin) skrev 2025-02-16 22:39:25 följande:
    Det tycker jag inte. Känner du dig träffad?
    Klart det är ett dåligt exempel på kort man om du inte ens vet hans längd. Vet inte varför du vill börja prata om mina känslor, jag bara undrade om du vet hur lång han är
  • Anonym (c)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2025-02-17 09:51:00 följande:

Hade aldrig ens hört att korta killar skulle vara mindre attraktiva förrän på Familjeliv.

Visst har jag haft tjejkompisar som sagt att de gillar långa killar men inte mer än som att tycka tatueringar eller bruna ögon är fint, som jag uppfattat det.

Först här läser jag om 155-tjejer som tydligen måååste ha en kille över 185. Alltså va? 

Jag är 178 och har varit tillsammans med killar från 169 till 182. De flesta har varit några cm kortare. Hur charmiga som helst och hade aldrig problem med tjejer.

Verkar som att Tinder och liknande bidragit hårt till dissandet av korta killar! 
    Eller är korta tjejer mer rädda idag och tänker att de behöver mer skydd av en man? Precis som att man blir attackerad ofta som i det hårda savannlivet🤣

Är långa tjejer allmänt mer trygga med jämnlånga eller kortare killar än korta tjejer är? Eller är långa tjejer värre?

Försöker att tänka mig in i att dejta en jätte på 2.08. Som om en tjej på 160 skulle dejta en på 190. Det går knappt att föreställa sig hur opraktiskt det skulle vara och hur konstigt det skulle kännas.

Har ibland träffat killar som var väldigt långa, jag är väldigt kort (halvmeter skillnad typ) det var väl inga problem eller opraktisk. Lite konstigt ja kändes det först men det försvann fort. Jag får oftare intresse från långa män än medellånga
Svar på tråden Termen "Short king"