Inlägg från: Anonym (Miss X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Miss X)

Termen "Short king"

Anonym (Jagur Hildursð) skrev 2025-02-15 11:35:48 följande:

Och det är allmänt känt att kvinnor inte bryr sig ett skit om längd mer än i undantags fall om dom är väldigt långa själva. 

Inställningen mannen själv har om sin längd är det avtändande - inte antalet centimetrar 

Kvinnor går inte runt med måttband och mäter sin dejt. Vi skiter fullständigt i om han är 169 cm eller 173cm. Skillnaden är så marginell att den faktiskt inte kan ses med blotta ögat. 

Jag hade ingen aning om hur lång min exman faktiskt var förrän vi skulle förnya pass i för utlandsresa och han fick ställa sig vid väggen och mäta sig. Då hade vi varit gifta i 5 år redan. 

Haha, nej du.
    Jag är 174, alltså inte väldigt lång.
    En man under 180 cm är helt ointressant för mig.
    Min man är 184, känns perfekt. 
  • Anonym (Miss X)
    Anonym (X) skrev 2025-02-15 17:41:00 följande:
    Tack, du håller med. Vill även förtydliga för andra att trots dennes användares namn så är vi inte ett par.
    Hoppsan,  tänkte inte på att du kallar dig för  X. Miss X  är en signatur jag använder emellanåt. 
  • Anonym (Miss X)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-15 19:27:35 följande:
    Jag såg samma mönster på krogen när jag gick ut med min killkompis som var 190 cm.  Tjejer kom ofta fram till honom och de kommenterade ofta hans längd. Medan jar var osynlig i hans sällskap...

Nätet kan man iaf lära känna varandra innan man blir bortsorterad pga längden.
    Precis som att du bara ser den magra tjejen och inte hennes normalviktiga kompis?
  • Anonym (Miss X)
    Anonym (Suck) skrev 2025-02-15 19:38:41 följande:
    Ja jag ser en kille på 170 som lång för mig. Han är ju längre än mig. Har många vänner med män runt just 170. So?

Som sagt, gravt otändande med män som hävdar att nåt visst attribut är vad som gör att de inte får tjejer. Tro mig, det är inte längden. Det är personligheten.
    Många vänner med så korta män, som dessutom inte är speciellt vanligt?
    Sorry men jag betvivlar sanningshalten i det.
  • Anonym (Miss X)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-16 13:06:25 följande:
    Absolut, men tjejer kan iaf gå ner i vikt och bli Attraktiva.
    Varför skulle en normalviktig tjej gå ner i vikt för att bli attraktiv för någon med en skev blid av friska människor?

Hon vill sannolikt inte ens gå ner i vikt, varför skulle hon?
  • Anonym (Miss X)
    EnAnonumius skrev 2025-02-16 13:32:26 följande:
    Precis..

Jag tror knappast att det är hans längd som är problemet med att han har problem med att få kvinnor..... 🙄
    Det tror inte jag heller.
  • Anonym (Miss X)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-16 13:33:36 följande:
    Mitt ex var normalviktig vid bmi 18,5.   Vet inte varför du kallar normalviktiga kvinnor för anorektiska?  Misstänker att du själv är överviktig och tror att det är normalt att vara överviktig...

Kvinnor bör banta för att 75% alla kvinnor är överviktiga idag.  Det är inte hälsosamt nånstans.  Det påverkar sjukdomar, graviditet och fertilitet.
    Procentuellt är fler män överviktiga.  Drömmer

• Anonym (Miss X)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2025-02-17 09:51:00 följande:

Hade aldrig ens hört att korta killar skulle vara mindre attraktiva förrän på Familjeliv.

Visst har jag haft tjejkompisar som sagt att de gillar långa killar men inte mer än som att tycka tatueringar eller bruna ögon är fint, som jag uppfattat det.

Först här läser jag om 155-tjejer som tydligen måååste ha en kille över 185. Alltså va? 

Jag är 178 och har varit tillsammans med killar från 169 till 182. De flesta har varit några cm kortare. Hur charmiga som helst och hade aldrig problem med tjejer.

Verkar som att Tinder och liknande bidragit hårt till dissandet av korta killar! 
    Eller är korta tjejer mer rädda idag och tänker att de behöver mer skydd av en man? Precis som att man blir attackerad ofta som i det hårda savannlivet🤣

Är långa tjejer allmänt mer trygga med jämnlånga eller kortare killar än korta tjejer är? Eller är långa tjejer värre?

Försöker att tänka mig in i att dejta en jätte på 2.08. Som om en tjej på 160 skulle dejta en på 190. Det går knappt att föreställa sig hur opraktiskt det skulle vara och hur konstigt det skulle kännas.

Jag som är 174 cm är totalt ointresserad av män kortare än 180. Har alltid haft det som krav, och jag har haft partners sedan innan du var född. 
Svar på tråden Termen "Short king"