• Anonym (EnsamIgen)

Ensam varje helg

Jag är ensam varje helg och har ingen att ringa och ingen som ringer mig. Jag blir så otroligt trött på att längta till helg och när helgen är här har jag ingen att umgås med. Aldrig ha någon hemma heller utan bara sitta ensam :(

Någon annan som har det likadant? Jag får typ tankar på att hänga mig i taket när det alltid är såhär...

• Svar på tråden Ensam varje helg
  • Anonym (Var så själv)

Försök att tänka positivt och göra något annat som du kan göra dig fri från ensamheten. Många blir förvånad med att ta ett steg att umgås med andra fast de vet att det det bästa man kan göra.
    Så du Ts du vet väll att det är bäst att umgås med folk och kanske göra något annat utanför hemmet. Det ända som är kvar är bara att våga börja på engång istället att sitta inlåst och tänka massa negativa tankar.
    Att vara isolerad gör bara inte oss människor att bli inlåsta in i rummet, utan det gör också oss så att det inte finns något annat som vi kan utveckla oss och förändra vårt liv på något sätt.
    Så försök att tänka finare tänkar och gå ditt det finns folk, träffa nya vänner, jag lovar att du kommer ändra dina tankar för jag har själv gjort så och Idag lever jag ett bra liv och jag är helt upptagen med mina barn och nästan har ingen tid för andra.

• Anonym (Var så själv)
    Upprättelse 

Många blir försenad med att ta ett steg att umgås med andra fast de vet att det är det bästa man kan göra.
  • Anonym (Var så själv)

Om du jobbar idag så kan du bara spara dina pengar så att du ska kunna göra något för dig och din familj när du skapar din egen familj.
    Om du har inget jobb då kan du börja skaffa ett jobb eller studera något utbildning som kan ge dig en bättre framtid.

Lycka till!

• Anonym (Var så själv)
    Anonym (EnsamIgen) skrev 2025-02-16 12:37:25 följande:
    Jag har föräldrar ja men ingen "egen" familj. Nej jag har ingen sambo eller part. Har levt singel hela livet, det är svårt för mig att hitta en partner tyvärr.

Annars har jag ordnat liv i övrigt.
    Anonym (Ida) skrev 2025-02-15 23:38:16 följande:

viill du dejta någon? Skaffa en bebis? En katt?

Jag skulle vilja dejta men jag får ingen dejt tyvärr. Skulle vilja ha min egna familj.
    förstår dig, men att umgås med andra ger större chans att hitta en partner.
  • Anonym (EnsamIgen)
    Anonym (Fs) skrev 2025-02-16 12:52:46 följande:
    Jag är också rätt ensam i perioder, för mig minskar känslan av ensamhet om jag är på en plats med människor, jag behöver inte få verbala kontakt utan tomheten känns mindre bara av att vara på ett ställe med andra personer: jag går i bland till gymmet, kanske kort slänger lite käft med den i receptionen,,ibland går jag och köper en morgon tidning typ DN/SVD och sätter mig i närmsta bar tar en öl o läser tidningen,, lite kort snack med bartendern o jsg känner mindre ensamhet,,,
    Ja det hjälper för stunden, men att aldrig ha någon att komma hem till. Aldrig få en kram eller något gör ont i hela hjärtat.
    Anonym (Var så själv) skrev 2025-02-16 13:31:56 följande:

Det är inte bara att hitta folk att umgås med, särskilt inte när man blir äldre. Folk har sitt :/

Sedan känns det inte som att någon tjej vill ha mig. Det har dom ju aldrig velat, varför nu?

• Anonym (Var så själv)
    Anonym (EnsamIgen) skrev 2025-02-16 13:44:19 följande:
    Ja det hjälper för stunden, men att aldrig ha någon att komma hem till. Aldrig få en kram eller något gör ont i hela hjärtat.

Det är inte bara att hitta folk att umgås med, särskilt inte när man blir äldre. Folk har sitt :/

Sedan känns det inte som att någon tjej vill ha mig. Det har dom ju aldrig velat, varför nu?

Okej.
    Om du vill skaffa barn, då kan det vara svårare att hitta yngre kvinnor om åldersskillnaden är större.
    Annars ska det finnas någon som matchar med din ålder men kanske inte på engång. Folk vill ju lära känna varandra tillräckligt mycket.
  • Anonym (EnsamIgen)
    Anonym (Var så själv) skrev 2025-02-16 14:08:01 följande:
    Okej.
    Om du vill skaffa barn, då kan det vara svårare att hitta yngre kvinnor om åldersskillnaden är större.
    Annars ska det finnas någon som matchar med din ålder men kanske inte på engång. Folk vill ju lära känna varandra tillräckligt mycket.
    Barn är inget måste. Men jag vill ha någon att mysa med. Att alltid vara ensam är tråkigt. Så pass illa att jag mår psykiskt dåligt och tappar motivation till allt.
  • Anonym (?)
    Anonym (EnsamIgen) skrev 2025-02-16 16:08:32 följande:
    Barn är inget måste. Men jag vill ha någon att mysa med. Att alltid vara ensam är tråkigt. Så pass illa att jag mår psykiskt dåligt och tappar motivation till allt.
    Känner verkligen igen mig i att tappa motivation. Förut städade jag huset varje lördag förmiddag för att ha rent och fräscht inför helgen och kommande vecka.
    Hittade och gjorde större och mindre projekt på hus och tomt.
    All inspiration känns som bortblåst.
    Känner inte igen mig själv längre
  • StofyStuffer

Vill du ha en kompis att snacka med så hojta till, även om jag trivs väldigt bra i min ensamhet så kan det var skönt att bara snacka lite med någon :) 

• Anonym (Fs)
    Anonym (EnsamIgen) skrev 2025-02-16 13:44:19 följande:

jag fattar det låter tungt,,, kanske du börja gå till en teurapeuft/couch,? En fast punkt en gg i veckan och försöka reda ut hur ditt liv blivit som det är, och vad du kan göra för att förändra situationen?
Svar på tråden Ensam varje helg