• Poppana

Väntetid NIPT karolinska

Hej, fick dåligt på KUB och nu väntar svar på NIPT från Karolinska. Någon som gjort NIPT där nyligen och hur lång tid tog det? Tack för svar 

• Svar på tråden Väntetid NIPT karolinska
  • Anonym (April 24)
    Poppana skrev 2025-02-16 09:22:21 följande:
    Väntetid NIPT karolinska

Hej, fick dåligt på KUB och nu väntar svar på NIPT från Karolinska. Någon som gjort NIPT där nyligen och hur lång tid tog det? Tack för svar 

I april 24. Tog en vecka från blodprov till svar. Satt och letade samma info som du efterfrågar nu och fick bilden att det kan variera beroende på vilken arbetsbelastning de har. 

Jag hoppas ert kommer tillbaka lågrisk och så snabbt som möjligt 🙏❤️

• Anonym (Mossa)

Jag lämnade inte NIPT på Karolinska men mitt sjukhus uppe i norra Sverige skickar NIPT till Karolinska för analys. Tog knappt en vecka så fick vi tillbaka svar, men det var ett dåligt svar och som jag förstod det så är dom snabba på att meddela om dom upptäcker nåt dåligt. Kan ta längre tid att få tillbaka ett svar utan avvikelser, ingen prio att meddela det lika snabbt. 

• Poppana

tack för era svar! ❤️ Mossa tråkigt att höra att ni fick ett dåligt svar. Kub gick inte bra för mig så jag är förberedd för dåliga nyheter också. Minns ni när under dagen ni fick informationen? Nu står det i portalen att listorna uppdateras på kvällarna men läst några trådar här där det står att dom har fått resultatet mitt på dagen. 

• Nadd

Undrar också...varje dag känns som en evighet, är livrädd för att telefonen ska ringa med dåliga nyheter, samtidigt som jag uppdaterar patientportalen lite då och då. Tog blodprovet i onsdags så jag vet att det inte kommer ett resultat än, ändå är man inne och tittar titt som tätt. 

• Poppana

Nadd jag lämnade också blodprovet i onsdags. Kom i kontakt med en tjej som hade lämnat i måndags och hon hade inte heller fått något svar än så är inställd till att det dröjer lite? 😩

• Nadd

Åh då får vi följas åt lite. Men va säger du Rynkar på näsan då får vi nog vänta länge...vart tog du ditt prov? Jag tog i Jönköpings-området runt kl 13, så jag räknar ju med att de skickades dagen efter.. suck

• Poppana

Jag tog det i Stockholm ca kl 11.30 så den borde ha ankommit till Karolinska under samma dag. Jag skriver så fort jag får svar eller om jag hör att den här andra tjejen har fått svar!

• Nadd
    Poppana skrev 2025-02-18 14:24:16 följande:

Jag tog det i Stockholm ca kl 11.30 så den borde ha ankommit till Karolinska under samma dag. Jag skriver så fort jag får svar eller om jag hör att den här andra tjejen har fått svar!

Förstår! Ja snälla gör det. Hoppas vi snart får svar...orkar inte vänta längre 😣
  • Poppana

Tjejen som lämnade prov i måndags hade fått svar nu ikväll i portalen! Hon lämnade också på en annan region så provet lär ha ankommit till labbet i tisdags. Så då tog det 7 dagar efter ankomst. Så vi borde väl få svar inom kommande två dagarna. Fick du också dåligt på KUB? 😕

• Hilmsson

Åh, blir orolig av att höra att den andra kvinnan fått svar. Jag lämnade mitt prov förra söndagen, så det skickades på måndagen också (förvisso från Malmö) men jag har inte fått svar än. Hoppas det inte betyder att något är knas. Sist fick jag svar efter 16 dagar att de inte hade kunnat analysera provet pga ?avvikande kvalitetsparametrar? så jag hoppas att det inte är samma sak nu igen :( Håller tummarna att vi alla får svar snart!

Svar på tråden Väntetid NIPT karolinska