• Poppana

Väntetid NIPT karolinska

Hej, fick dåligt på KUB och nu väntar svar på NIPT från Karolinska. Någon som gjort NIPT där nyligen och hur lång tid tog det? Tack för svar 

• Svar på tråden Väntetid NIPT karolinska
  • Poppana

tack för era svar! ❤️ Mossa tråkigt att höra att ni fick ett dåligt svar. Kub gick inte bra för mig så jag är förberedd för dåliga nyheter också. Minns ni när under dagen ni fick informationen? Nu står det i portalen att listorna uppdateras på kvällarna men läst några trådar här där det står att dom har fått resultatet mitt på dagen. 

• Poppana

Nadd jag lämnade också blodprovet i onsdags. Kom i kontakt med en tjej som hade lämnat i måndags och hon hade inte heller fått något svar än så är inställd till att det dröjer lite? 😩

• Poppana

Jag tog det i Stockholm ca kl 11.30 så den borde ha ankommit till Karolinska under samma dag. Jag skriver så fort jag får svar eller om jag hör att den här andra tjejen har fått svar!

• Poppana

Tjejen som lämnade prov i måndags hade fått svar nu ikväll i portalen! Hon lämnade också på en annan region så provet lär ha ankommit till labbet i tisdags. Så då tog det 7 dagar efter ankomst. Så vi borde väl få svar inom kommande två dagarna. Fick du också dåligt på KUB? 😕

• Poppana

Hilmsson det behöver inte betyda någonting! Jag har fått höra från flera håll att dåliga svar informeras snabbt, dom ringer direkt från labbet. Har du alltså behövt göra NIPT flera gånger? Vad tråkigt! håller tummarna för oss! ❤️

• Poppana

Grattis Hilmsson! Vilken lättnad! 😊

Nadd jag hade nackspalt på 2.6mm så det drog ner, ålder samt ett av blodproverna var knasig så jag är lite nervös. Inte fått svar än. 

Svar på tråden Väntetid NIPT karolinska