• Anonym (Fast)

Sitter fast

Jag vet inte hur jag hamnat där jag är men jag inser att de inte är vad jag vill. Men de känns de finns inget jag kan göra för att komma från relationen. Jag mår otroligt dåligt o gråter mycket. Jag saknar min familj ( syskon och barn ) som han " tagit från mig") jag känner mig tot isolerad.  Jag har bara honom nu. 
    Och jag kan inte gå. Jag är rädd . Jag är såå rädd. Jag har redan kontaktat kvinnojouren utan resultat. 

• Svar på tråden Sitter fast
  • Anonym (Hm)

Är du rädd för honom eller är du rädd för framtiden? ♥️

• Anonym (Fast)
    Anonym (Hm) skrev 2025-02-16 16:16:22 följande:

Är du rädd för honom eller är du rädd för framtiden? ♥️

Både tror jag. Sen får jag panikångest av tanken att gå från. När jag haft chans fly när han inte ser mig så låser sig fast o klarar de inte.  Jag inte träffat mina barn på 4 månader nu . 
  • Hjelm

Hur menar du att kvinnojouren inte hjälpt?

Kvinnojourer erbjuder samtalsstöd och ibland skyddade boenden men de kan inte avsluta relationen åt dig eller "avlägsna" din partner från dig.

Är du fysiskt hindrad från att lämna hemmet eller vågar du bara inte göra det?

Det låter hursomhelst som att det är polisen du ska kontakta.

• Tow2Mater

Ring polisen och be om eskort. Det är bara du som kan se till att det händer.

• Anonym (Fast)

Han ställer sig o dörren o låter mig inte gå.
    Men har testat gå när han inte är hemma o ändå står där och kallar inte ta ett steg. Får panik direkt.

• Anonym (Fast)

Han ställer sig o dörren o låter mig inte gå.
    Men har testat gå när han inte är hemma o ändå står där och kallar inte ta ett steg. Får panik direkt.

• Anonym (Fast)
    arbetslös ingenjör skrev 2025-02-16 16:44:11 följande:

Var är dina barn? Hur har han tagit dem ifrån dig?

De bor med pappan. De är i yngre tonåren.
  • Anonym

Du är skyldig dina barn att ta dig därifrån.
    De behöver dig.
    Bli inte inte en i statistiken av dödade kvinnor

• Lynx123

Ring polisen och/eller kvinnojouren igen. Har du vänner eller släktingar som du kan kontakta?

Svar på tråden Sitter fast