Anonym (Bråk?) skrev 2025-02-19 01:25:23 följande:
Hur kan ni helt undvika att få starka känslor kring grejer ibland som gör att ni inte kan hålla igen för känslorna i stunden? hur kan ni alltid ha lugna samtal om allt oavsett vad det gäller? Vi har arbetat upp ett system där vi tar en ?timeout? om det blir starka känslor så man kan gå iväg och lugna sig innan man pratar. jag har svårt att förstå hur man alltid kan hålla sig lugn oavsett vad i stunden? visst hade det gjort ens förhållande mycket enklare men det går ju inte att med logik alltid trycka undan sina känslor?
Jag tror att det helt enkelt handlar om att vi båda lärt oss behärska vårt agerande. Om jag ska tala för mig själv så kan jag självfallet känna starkt, men till skillnad från när jag var tonåring så har jag lärt mig att inte vara så utåtagerande. För mig är det rätt obehagligt när vuxna människor inte kan lägga band på sig och som tur är min partner likadan.
Hur funkar det för dig i olika sociala sammanhang? Om du tex blir frustrerad för att det tar lång tid i kassakön i livsmedelsbutiken är du då den där kunden som.börjar gapa? Eller om du är på en släktträff med äldre släktingar - höjer du rösten även då om någon säger något dumt? På jobbet? Eller är det bara med din partner som du agerar så?