• Anonym (Arg)

Har störningsjouren rätt att komma in?

Har de verkligen rätt att kliva IN i lägenheten? Räcker det inte att stå i trappen?

• Svar på tråden Har störningsjouren rätt att komma in?
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 10:31:25 följande:

Har de verkligen rätt att kliva IN i lägenheten? Räcker det inte att stå i trappen?

Nej dom har inte rätt att gå in i lägenheten utan tillåtelse. Dom har inga polisbefogenheter.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-17 10:34:54 följande:
    Nej dom har inte rätt att gå in i lägenheten utan tillåtelse. Dom har inga polisbefogenheter.
    De sa att de måste få gå in, trots att jag inte ville.
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 12:51:07 följande:
    Vad angav de för anledning? Var det du som hade ringt dem eller var det någon som hade rapporterat att du störde?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 12:51:07 följande:
    Varför vill du inte det? Verkar misstänkt att inte släppa in dom.
  • Anonym (M)

Nej men om du ändå gick med på det så får de ju det.

• molly50
    Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 10:31:25 följande:

Det tror jag inte de får göra.
    Inte ens hyresvärden får gå in såvida det inte föreligger en akut fara för fastigheten.
    Men jag undrar också varför de var där,om det var du som har blivit anmäld för att ha stört eller om det är du som har anmält?
  • Anonym (Arg)

För att grannen hade dånande fest som ekade i hela trappen. De sa att de MÅSTE lyssna från min lägenhet ändå. Jag ville inte ha in dem, men de fick det att låta som jag inte hade något val. Bara fånigt att påstå att det är misstänkt att inte vilja ha in främmande mitt i natten. Jag var dessutom jättesjuk och tvingades vänta över en timme på att de ens skulle komma hit, sen släppa in dem hos mig. Förstår inte alls varför, det hörde ju i allra högsta grad ändå.

• Anonym (xxx)
    Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 16:08:38 följande:

För att grannen hade dånande fest som ekade i hela trappen. De sa att de MÅSTE lyssna från min lägenhet ändå. Jag ville inte ha in dem, men de fick det att låta som jag inte hade något val. Bara fånigt att påstå att det är misstänkt att inte vilja ha in främmande mitt i natten. Jag var dessutom jättesjuk och tvingades vänta över en timme på att de ens skulle komma hit, sen släppa in dem hos mig. Förstår inte alls varför, det hörde ju i allra högsta grad ändå.

De ville göra sitt arbete, är det något att starta en tråd om? Du låter lättkränkt. 

Vad spelar det för roll att du fick vänta en timme? 
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2025-02-17 14:21:11 följande:
    Har störningsjouren rätt att komma in?Det tror jag inte de får göra.
    Inte ens hyresvärden får gå in såvida det inte föreligger en akut fara för fastigheten.
    Men jag undrar också varför de var där,om det var du som har blivit anmäld för att ha stört eller om det är du som har anmält?
    Har du det hos dig
  • Anonym (Arg)
    Anonym (xxx) skrev 2025-02-17 16:11:39 följande:
    De ville göra sitt arbete, är det något att starta en tråd om? Du låter lättkränkt. 

Vad spelar det för roll att du fick vänta en timme? 
    Som jag sa, jag var jättesjuk. Hade influensa och hög feber och tvingades hålla mig vaken och vänta på dem, för något de kunde höra från trappen. Jag är inte kränkt, men det känns inte rätt att de ska tvinga sig in hos folk.
Svar på tråden Har störningsjouren rätt att komma in?