• Anonym (Arg)

Har störningsjouren rätt att komma in?

Har de verkligen rätt att kliva IN i lägenheten? Räcker det inte att stå i trappen?

• Svar på tråden Har störningsjouren rätt att komma in?
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 16:08:38 följande:

För att grannen hade dånande fest som ekade i hela trappen. De sa att de MÅSTE lyssna från min lägenhet ändå. Jag ville inte ha in dem, men de fick det att låta som jag inte hade något val. Bara fånigt att påstå att det är misstänkt att inte vilja ha in främmande mitt i natten. Jag var dessutom jättesjuk och tvingades vänta över en timme på att de ens skulle komma hit, sen släppa in dem hos mig. Förstår inte alls varför, det hörde ju i allra högsta grad ändå.

Det var nog bara så att de ville höra hur det lät inifrån din lägenhet då.
    Jag anmälde också en granne som spelade högljudd musik mitt i natten till störningsjouren en gång.
    Men då kom de aldrig in till mig. De kom inte ens och ringde på,vad jag kan minnas.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2025-02-17 16:12:52 följande:
    Har du det hos dig
    Vad har jag hos mig,menar du? Jag bor i villa.
  • Anonym (Arg)
    molly50 skrev 2025-02-17 16:15:10 följande:
    Det var nog bara så att de ville höra hur det lät inifrån din lägenhet då.
    Jag anmälde också en granne som spelade högljudd musik mitt i natten till störningsjouren en gång.
    Men då kom de aldrig in till mig. De kom inte ens och ringde på,vad jag kan minnas.
    Det hördes REJÄLT i trapphuset, förstår inte varför de behövde höra det inne också. Klart det låter ännu mer genom golvet/taket.
  • Anonym (R)

Du hade troligtvis rätt att säga nej. vissa har ingen hyffs eller respekt för folks space. 

Det har gått in folk hos mig med huvudnyckel utan lov eller ordentligt meddelat.  

• Anonym (xxx)
    Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 16:14:01 följande:
    Som jag sa, jag var jättesjuk. Hade influensa och hög feber och tvingades hålla mig vaken och vänta på dem, för något de kunde höra från trappen. Jag är inte kränkt, men det känns inte rätt att de ska tvinga sig in hos folk.
    Men du, du klagade på att det hördes i hela huset när de hade fest, men nu tror du ändå att du hade kunnat sova. Får inte ihop det. Varför ringde du då, du kunde ju bara gått och lagt dig.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (xxx) skrev 2025-02-17 16:22:30 följande:
    Men du, du klagade på att det hördes i hela huset när de hade fest, men nu tror du ändå att du hade kunnat sova. Får inte ihop det. Varför ringde du då, du kunde ju bara gått och lagt dig.
    Jag vet inte om jag kunnat somna, men ser inte rimligheten i att tvingas sitta uppe. Hade kunnat duscha eller vad som, men hade ju ingen aning om när de skulle dyka upp.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 16:24:38 följande:
    Jag vet inte om jag kunnat somna, men ser inte rimligheten i att tvingas sitta uppe. Hade kunnat duscha eller vad som, men hade ju ingen aning om när de skulle dyka upp.
    Och du kunde väl göra vad som, t ex läsa, titta på tv eller surfa på mobilen. 
  • Maggena
    Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 16:14:01 följande:
    Som jag sa, jag var jättesjuk. Hade influensa och hög feber och tvingades hålla mig vaken och vänta på dem, för något de kunde höra från trappen. Jag är inte kränkt, men det känns inte rätt att de ska tvinga sig in hos folk.

Varför ringde du dem? Det verkar ju som att du kunde sova ändå trots festen men du tvingades att hålla dig vaken och vänta på dem. 

De bad väl bara att få komma in? Var väl inte så att de knuffade undan dig och tvingade sig in? 

• Anonym (M)
    molly50 skrev 2025-02-17 16:15:55 följande:
    Vad har jag hos mig,menar du? Jag bor i villa.
    Störningsjour
  • Anonym (Ge dig)
    Anonym (xxx) skrev 2025-02-17 16:22:30 följande:
    Men sluta! Om det lät i hela huset gjorde TS helt rätt i att ringa, oavsett om hon kunde sova eller inte.
Svar på tråden Har störningsjouren rätt att komma in?