Husköp, lån
Ni kan alltså spara 20 tkr per månad?
På två år har ni fått ihop nästan en halv miljon till. Så varför inte vänta, då vet ni ju dessutom hur det blir med ditt arbete.
Ni kan alltså spara 20 tkr per månad?
På två år har ni fått ihop nästan en halv miljon till. Så varför inte vänta, då vet ni ju dessutom hur det blir med ditt arbete.
Viktigt att tänka på är att dålig ekonomi samt ett hus med renoveringsbehov, både var för sig men framför allt tillsammans, är en rejäl påfrestning för en relation. Lägg därtill en sjukskrivning.
Mitt råd är som de andras. Gör en ordentlig stresstest på er ekonomi. Worst case scenario. Tänk även på att man måste lägga undan till framtida underhåll, att det kostar med trädgård, mer möbler om man flyttar till större.
Nja han tjänar ca 40 000 men får ut ca 30 000 efter skatt. Men det är riktigt bra ändå! Tack för tipsen. Ja det där med att binda räntan och elen har vi funderat på. Då sa vi just så att tänk om man binder den och så sjunker räntan? Men som du säger. Samtidigt blir det ju en trygghet. Man vet då förhoppningsvis lite mer vad man behöver lägga per månad.
Vi har sagt som det är till banken. De nekade inte oss lån ändå, trots att jag är sjukskriven nu. Det glädjer mig.
Jag hoppas att vi dessutom kan få huset billigare. Då hade det ju också blivit en billigare kostnad varje månad.
Hoppas, hoppas.
Det finns massor att renovera. Och man brukar väl buda ändå?
Det finns massor att renovera. Och man brukar väl buda ändå?
Vi har inte budat heller? Vart får du denna information ifrån om att det ska vara populärt och att vi budat redan? Har inte skrivit det någonstans
Och vi har inte lämnat felaktiga uppgifter. Vi satt på möte med henne och pratade om det. Nu har vi kontaktat henne igen och sagt att jag är mer sjukskriven. Men det var okej ändå för henne.
Ta inte på er någ som ni eventuellt intr kommer klara av ekonomiskt i framtiden. Med dagens mat, el, osv priser kan ni hamna i en dålig sits. Gör budget och se om ni endast klarar er på din man/partner lön med hus o allt, gör ni det då är det väl bara köpa huset.
Om du är sjukskriven för utmattning så är det inte du bara kan bli frisk i från, risken är stor att du blir heltids sjukskriven en väldigt lång tid.
Vi vet inte om huset har ett faktiskt renoveringsbehov, att taket läcker eller badrummet är en mögelhärd, det kan lika gärna vara så att TS och sambon villhöver renovera för att få huset lite finare, vilket är en helt annan sak.