Inlägg från: Anonym (12345) |Visa alla inlägg
  • Anonym (12345)

Hör grannens sex, vad göra

Anonym (J) skrev 2025-02-18 15:43:00 följande:
    Ja nä och speciellt när man själv valt att inte ha ett sexliv. Blir lite sur. inte så att jag står och drar i snabeln och skriker även om jag ibland får lust. De pratar en hävla massa, asgarvar och börjar om repeat. Lappar funkar inte heller. Han flyttar aldrig. tur att hon inte bor där. Ja jag vet inte man har rätt att ha lugnt omkring sig. Dessutom bör detta även om det är tio minuter räknas som förargelseväckande beteende. 
    Men herregud, du låter som en person det ej går att ha i tätbebyggt område.

10 min av små stön skulle vara förargelseväckande beteende?!  
    Är du rädd för spolningar i ett lgh-hus också? Det betyder ju att en grannbajskorv åker runt i rörsystemet. Hjälp! Polis tack!
  • Anonym (12345)
    Anonym (J) skrev 2025-02-18 15:44:00 följande:

Skulle någon här blivit glad om din granne blottade sig i fönstret? Samma sak. 

Jag satt ute på balkongen med en kaffe och skulle betala räkningar, då börjar dem precis under där. Kul? Tänk om jagade haft barn eller husdjur som varit där också? 

Du driver gissar jag? Vad tusan skulle husdjur bry sig om tysta stön i 10 min för?

Den som inte fixar tysta ljud från grannen i tio minuter bör nog undvika lägenhetshus. Eller köpa hörselkåpor!
  • Anonym (12345)
    Anonym (Anoo) skrev 2025-02-19 05:47:30 följande:
    Ärligt talat, för mig personligen, så hör jag hellre några minuters sexande i jämförelse med timmar med oljud från grannbarn.
    Sedan förnekar jag inte att jag skulle störas enormt av att höra grannarna ha sex.
    Men i jämförelse så...

Jag bor i ett hus byggt i början av 60-talet och var i början förvånad över hur tyst det är här.
    Antingen har jag ovanligt tysta grannar eller så lyckades de föbenat bra med isoleringen då för 60+ år sedan då de byggde huset.

Eller så är vi ett gäng (nio lägenheter) hänsynsfulla grannar... kan vara så med.

När jag flyttade hit från en villa efter skilsmässan glömde jag bort mig en kväll och lyssnade på ganska hög musikt vid 23-tiden. En granne kom vänligt och ringde på för att informera om att jag faktiskt störde. Helt rätt, och jag bad såklart om ursäkt.
    Det är nog den enda störning som förekommit här på dessa fem år jag bott här, den som jag själv stod för!

Jo, vi har också sex. Men vi tillhör inte genren som skriker ut våra lustar. Inte här och inte när vi hyr stugor i hyfsad enslighet heller. Eller i husvagnen i vår ensamhet.

Jag skulle störas av en skrikande sexpartner, skulle tappa min egen njutning tror jag.
    Ja det gör nog alla, störs av en partner som skriker vid sex. I Ts handlar det inte om skrik, utan tysta stön. De flesta skriker inte när de har sex, om ingen blir våldtagen.

Jag bor också i hus från 60-talet, det är väldigt bra isolerat. Brukar vara värre med 40-talshus, de väggarna brukar vara som papper. 
    En del nybyggt (senaste 20 åren) ska inte alltid vara så bra ljudisolerade heller.

Håller med om att barnljud är det värsta. Där kan det skrikas totalt ohämmat. Eller skällande hundar. Hur kan man skaffa ras som bjäbbar konstant när man bor i lägenhetshus?
    Har en granne med 2 pudlar, tack och lov inte i samma hus, men är de ute så hör alla i hela området om de får för sig att skälla. Och ägaren bara klappar på dem och säger att de inte ska vara rädda🤬🙈
Svar på tråden Hör grannens sex, vad göra