• Anonym (A)

Han vill inte att jag träffar henne

Tukt skrev 2025-02-18 17:20:12 följande:

Frågan är ju varför du envisas med att träffa henne? Det för ju inte mycket till, om det gäller samarbete. För det har du ju med pappan
    Låter mer som du är nyfiken. För vad ska du ha den information du tillskansar dig?
    Det ideala läget är såklart att man har en bra relation med både pappa och den nya. Men man får nog respektera att han inte vill.

Varför ska han bestämma över två andra som vill träffas?

Ge mig en riktig bra anledning till det.
  • Anonym (A)
    Tukt skrev 2025-02-18 18:18:12 följande:
    Varför? Han uppskattar det inte. Varför är oklart. Det är en bra anledning bara det.
    Hur tänker du med det omvända. Att det är en bra anledning att "man vill bilda sig en uppfattning"? Vad är det för bra med det?

Så han ska alltså bestämma vem hans ex träffar, du tycker det är sunt?

Det räcker att de två vill träffas. Varför behöver varken du eller han lägga er i. 

Jag bad om en bra anledning, men du misslyckades. 

• Anonym (A)
    Tukt skrev 2025-02-18 20:36:33 följande:
    Han "bestämmer" väl inte. Men han ogillar tanken. Och hans nya partner verkar respektera det.
    Och jag lägger mig inte i. Det är en diskussionstråd som är till för att just diskutera.Vet inte varför det hela måste bli så taggigt bara för att man har olika syn på saken.
    Du skriver ju att hon ska lyda honom. 

Jo. hon vill träffa TS. 
  • Anonym (A)
    Tukt skrev 2025-02-19 17:13:53 följande:
    Intresserad är ju en sak. Att tvångsmässigt behöva det ett annat.
    Var har du fått tvångsmässigt ifrån? 
  • Anonym (A)
    Tukt skrev 2025-02-19 17:21:49 följande:
    Från att flera uttryckt sig som att det är något man måste.
    Det är din tolkning, de flesta har väl skrivit att man vill träffa den som bor med ens barn samt att om båda vill så är det inget som exet har med att göra. Förutom du då, som tycker att det är exet som bestämmer. 
  • Anonym (A)
    Tukt skrev 2025-02-19 17:21:49 följande:
    Från att flera uttryckt sig som att det är något man måste.
    Du var den förste som svarade på TS, och i TS finns inget som handlar om tvångsmässigt eller att TS är envis. Så här svarar du: 

Frågan är ju varför du envisas med att träffa henne?

Så detta låter ju bara som en efterhandskonstruktion, du har ju varit väldigt negativ hela tiden, oavsett vad någon annan skrivit. 
Svar på tråden Han vill inte att jag träffar henne